گوناگون

رییس بیمارستان شهید مدنی تبریز: اجرای طرح تحول سلامت موجب انبساط روحی بیماران شده است

81195031 5750386

دکتر ناصر صفایی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سلامت یکی از رکن های مهم جامعه است که خوشبختانه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

وی گفت: هدف طرح تحول سلامت که از 15 اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی شده است، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و کاهش هزینه خدمات ارایه شده در بیمارستان های دولتی است.

دکتر صفایی با اشاره به اینکه هزینه های درمانی بیماران قلبی در بسیاری از موارد بسیار بالاست، افزود: خوشبختانه با اجرای این طرح هزینه های سرسام آور بیماران قلبی کاهش یافته است.

وی گفت: دریافت فقط ده درصد از هزینه درمان در بیمارستان ها مهمترین و مردمی ترین اقدامی است که از سوی دولت انجام شده که رضایت همگانی را در پی داشته است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی این طرح از طریق انصراف مردم از دریافت یارانه تامین می شود، از مردم خواست دولت را در تامین منابع مالی طرح یاری کنند.

وی با بیان اینکه این مرکز به عنوان بزرگ ترین مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی در شمالغرب کشور با توجه به رسالت خود در راستای آگاهی و ارایه خدمات درمانی به مردم، علاوه بر استان های همجوار به کشورهای همسایه نیز خدمات ارایه می دهد، خاطرنشان کرد: این طرح اتباع خارجی را در بر نمی گیرد.

دکتر صفایی با بیان اینکه اعتبار سه ماه این طرح قبل از اجرا به بیمارستان ها پرداخت شده است، اظهار کرد: این امر از نکات مثبت طرح است که بیمارستان ها توانسته اند لوازم و تجهیزات لازم را تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه در دوران انفجار بیماری های قلبی و عروقی قرار گرفته ایم، گفت: متاسفانه آمار مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی در آذربایجان شرقی افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: ضروری است با فرهنگ سازی در خصوص تغییر عادات نادرست تغذیه، نحوه زندگی سالم را به مردم آموزش دهیم تا از ایجاد بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری شود.

6120/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا