گوناگون

اول مهر،بزرگترین وجه مشترک حاکمیت با مردم

‌مدیرکل آموزش پرورش اردبیل گفت: اول مهر برای آموزش و پرورش بعنوان بزرگترین وجه مشترک حاکمیت با مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، «صابر سپهری» مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آستانه‌ی بازگشایی مدارس در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، بزرگ‌ترین فصل مشترک حاکمیت با مردم است، اظهار کرد: یکی از افتخارات آموزش و پرورش اهتزاز پرچم پرافتخار و سه رنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دورترین نقاط کشور برفراز مدارس است.

وی افزود: برای سازندگی کشور هیچ راهی مناسب‌تر از توجه‌ی عمیق به تعلیم و تربیت نیست و آموزش و پرورش بطور مستقیم در تحول و پیشرفت دیگر نهادهای اجتماعی نقش بنیادی و زمینه‌ساز دارد و ضعف و قوت این نهاد در نهایت به ضعف و پیشرفت دیگر نهادهای اجتماعی منجر می‌شود.

مدیرکل آموزش پرورش اردبیل از برگزار دومین مانور بازگشایی مدارس در 26 شهریورماه با حضور220هزار دانش‌آموز و 19هزار معلم در همه‌ی واحدها خبرداد و گفت: این مانور بصورت نمادین در مدرسه‌ی دخترانه‌ی خلبان «ذاکر» ناحیه‌ی دو اردبیل با حضور دانش‌آموزان و معلمان بمنظور تحویل برنامه‌ی درسی و شناخت کلاس و معلمان و توزیع کتب درسی دوره‌ی ابتدایی، هنرستان‌ها و کارودانش و پیش‌دانشگاهی برگزار می‌شود.

سپهری با اشاره به نامگذاری سال تحصیلی به نام «ارتقای مدیریت آموزشگاهی با عزم جهادی و توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی مشارکت‌ها» گفت: سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می‌کنیم که بیش از2909 آموزشگاه با 11 هزار و 366 کلاس درس و 225 هزار دانش‌آموز و 19 هزار معلم در این امر گسترده مشارکت دارند.

وی با اشاره ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی افزود: 111 هزار دانش‌آموز در دوره‌ی ابتدایی، 33 هزار دانش‌آموز در دوره‌ی اول متوسطه، 32 هزار در مقطع دوم متوسطه، 14 هزار و 340 نفر در هنرستان‌ها و 1043 دانش‌آموز در مدارس استثنایی ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش پرورش اردبیل به فعال بودن 11 پایگاه طرح ملی آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: 19 هزار و 388 نوآموز در این پایگاه‌ها پذیرش شدند که 17 هزار و 414 نفر از این نوآموزان به مدارس عادی معرفی شدند و 1974 نفر به مرحله بررسی‌ها و آزمایش‌های تخصصی ارجاع داده شدند.

سپهری یادآور شد: تا آخر شهریورماه مهلت ثبت‌نام برای افرادی که تاکنون مراجعه به مدارس نداشتند تعیین شده که پیش‌بینی می‌کنیم در مناطق عشایری در این مهلت تعیین شده ثبت‌نام انجام شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا