گوناگون

ايجاد محدوديت براي افراد بيسواد

از سال 95 براي بيسوادان محدوديت ايجاد مي‌شود. رييس سازمان نهضت سوادآموزي كشور گفت: استمرار امتيازات نظام به بيسوادان منوط به باسواد شدن افراد است و از ابتداي سال 1395 محدوديت‌ها اجرا مي‌شود.

علي باقرزاده، اظهار داشت: چندي پيش شوراي پشتيباني سوادآموزي در حضور معاون اول رييس‌جمهور تشكيل شد و آنجا تقريبا سازمان نهضت سوادآموزي را موظف كردند طرحي ارائه دهد كه تمام جنبه‌هاي تشويقي و الزاماتي كه در مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي توجه شده است، مورد توجه قرار دهد. به گفته او تنها الزامات و محدوديت‌ها را در جاهايي مي‌توانيم ايجاد كنيم كه دولت امتياز مي‌دهد نه اينكه حق افراد را نگه داريم؛

مثلا مسكن، بهداشت، شناسنامه و پاسپورت جزو حق افراد است و حق افراد را به خاطر بيسواد بودن آنها نمي‌توانيم ندهيم ولي براي آن دسته فعاليت‌هايي كه امتياز است مثلا دولت تسهيلات، وام و مجوز فعاليت مي‌دهد، مي‌توانيم برنامه طراحي كنيم. به گفته او بر اين اساس، استمرار امتيازات كشور به بيسوادان منوط به باسواد شدن افراد است و از ابتداي سال 1395 محدوديت‌ها اجرا مي‌شود چون در سال 93 و 94 به افراد بيسواد مهلت داده خواهد شد.

گواهينامه رانندگي، پروانه كسب، گرفتن خدمات حمايتي از كميته امداد و بهزيستي و نهادهاي خدماتي و برداشت يارانه مي‌تواند جزو آنها باشد كه در حال جمع‌بندي هستيم و اميدواريم تصويب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا