گوناگون

اپوزیسیون اندونزی به دنبال شریک ائتلافی

نتایج نهایی انتخابات قانونگذاری اندونزی حاکی از آن است که اپوزیسیون اصلی این کشور پیروز این انتخابات بوده اما نتوانسته آرای کافی را برای معرفی نامزد ریاست‌جمهوری‌اش بدون تشکیل ائتلاف به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون انتخابات اندونزی گفت، حزب “دموکراتیک چالش اندونزی” در رای‌گیری اخیر 18.9 درصد آرا را کسب کرده که کمتر از 25 درصد لازم برای این مساله است تا فرماندار محبوب جاکارتا به عنوان رئیس‌جمهور در انتخابات 9 ژوئیه سال جاری میلادی نامزد شود.

ناکامی حزب دموکراتیک چالش اندونزی برای تضمین یک پیروزی قاطعانه منجر به نگرانی‌هایی در بازارهای مالی این کشور جنوب شرق آسیا شده که با برهه‌ای از زد و بندهای سیاسی رو‌به‌رو است. هم بازار سهام و هم روپیه اندونزی از زمان آغاز رای‌گیری‌ها در این کشور با رکود مواجه شده‌اند.

با این حال حزب دموکراتیک چالش اندونزی به سرعت شریک ائتلافی خود را پیدا کرده و جوکو ویدودو ملقب به “جوکووی” را تنها نامزد ریاست جمهوری خود معرفی کرده است اما دیگر احزاب سیاسی با یکدیگر دچار درگیری و کشمکش شده‌اند.

کمی پس از اعلام نتایج رسمی، حزب کوچک “دموکرات ملی” که در انتخابات اخیر 6.7 درصد آرا را کسب کرده تاکید کرد، از حزب دموکراتیک چالش اندونزی و جوکووی حمایت می‌کند.

فری بالدان، مدیر اجرایی حزب “دموکرات ملی” گفت: ما پیشتر ائتلاف خودمان با حزب دموکراتیک چالش اندونزی را اعلام کرده بودیم و با نتایج رسمی ائتلافمان با این حزب را تایید می‌کنیم.

انتظار می‌رود که جوکووی به زودی نامزد معاون ریاست جمهوری خود را اعلام کند. نام چندین تن برای این نامزدی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به جوزف کالا، معاون رئیس‌جمهوری پیشین اشاره کرد.

نامزدها و معاون‌هایشان باید تا 18 مه سال جاری میلادی ثبت‌نام‌ کنند. اگر هیچ نامزدی اکثریت را به دست نیاورد،‌ دور دوم انتخابات سپتامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

سخت‌ترین و نزدیک‌ترین رقبای حزب دموکراتیک چالش اندونزی احزاب “گولکار” با 14.8 درصد آرا و “گریندرا” با 11.8 درصد آرا هستند. این دو حزب برای مذاکره درباره احتمال تشکیل یک ائتلاف با یکدیگر دیدار کرده‌اند اما به توافق نرسیده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا