گوناگون

خاطره صالح‌علاء از خودکشی منزوی

نشست نقد کتاب‌های ترانه مهدی موسوی؛ «از لاله‌زار تا جمهوری» و «طاقت بیار رفیق» با ذکر خاطره‌ و بحث‌هایی درباره حسین منزوی در فرهنگسرای شهرآرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس گزارش رسیده، در این نشست ترانه‌سرایان و غزل‌پردازان به شعرخوانی و نقد و تبادل نظر درباره شعر امروز و دو کتاب ترانه یادشده پرداختند.

محمد صالح‌علاء، صابر ساده و علیرضا راهب سه منتقد این برنامه بودند. در این میان نظر صالح‌علاء و راهب در مجموع درباره کتاب «طاقت بیار رفیق» مثبت بود و علیرضا راهب در یک نظر نسبی به کتاب نمره 17 از 20 داد. در مقابل ساده نقدهای بنیادینی به کتاب «از لاله‌زار تا جمهوری» داشت که عموماً با رویکردی فرمالیستی همراه بود.

به واسطه حضور چند نفر از غزل‌پردازان علاقه‌مند به سبک حسین منزوی و تقارن با ماه اردیبهشت (سالمرگ شاعر) ، بحث از کتاب ترانه‌ها و ترانه و غزل روز به سمت و سوی این غزلسرای نامدار کشیده شد. صالح‌علاء از ماجرای خودکشی منزوی حرف زد که با تلاش او و دیگر دوستان ناکام مانده و مهدی فرجی خاطره‌ای از این شاعر فقید نقل کرد.

در ادامه حسین جنتی غزلی را که چند روز پیش در مراسم بزرگداشت منزوی خوانده بود برای حاضران خواند و محمدرضا رستم‌بگلو درباره حیات هنری او حرف‌هایی را مطرح کرد که باعث بحث و کشمکش‌هایی نیز شد و یکی از حاضران زیست شخصی این شاعر را با مسائل ادبی آمیخت که نشست را به حاشیه برد.

از دیگر شاعرانی که در این برنامه به شعرخوانی پرداختند امید صباغ نو، آرش نصیری، امید روزبهانی، مجید معارف‌وند، مجتبی صادقی، محمد و علی فریدزاده بودند.

امید تاجیک (آهنگساز)، امیرهوشنگ شاهرخی (آهنگساز)، علیرضا حسینی لرگانی (ترانه‌سرا) و علیرضا بندری (ترانه‌سرا) از دیگر حاضران در این برنامه بودند.

1

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا