گوناگون

اکثر چشمه‌های آذربایجان‌شرقی خشک شده‌اند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی معتقد است: پایین بودن قیمت آب شرب روستایی یکی از دلایل مصرف این آب در بخش‌های غیر از شرب است که این موضوع به معضل اساسی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، علی صمدنژاد در جمع اعضای شورا و دهیاران ایلخچی افزود: امسال به علت کم‌آبی و با توجه به اینکه سفره‌های زمینی خشک شده است، خشکسالی را به عینه می‌بینیم و اکثر چشمه‌ها خشک شده‌اند، بنابراین لازم است مدیریت مصرف بیش از گذشته مورد توجه مردم باشد.

وی افزود: در استان الگوی مصرف، 18 مترمکعب است. هر مشترک روستایی که الگوی مصرف را رعایت کند ماهانه تنها 1080 تومان آب بهاء پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه قیمت آب در حال حاضر پایین و غیرواقعی است، افزود: ثابت ماندن حق انشعاب روستای از سال 82 و استفاده غیر صحیح و تحمیل هزینه‌های اضافی به شرکت آب و فاضلاب روستایی باعث شده تا مدیریت درستی در این خصوص انجام نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اظهار کرد: به دلیل شرایط کنونی در برخی موارد شاهد هستیم که آب شرب در روستاها برای مصارف دامداری استفاده می‌شود که این موضوع باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای می شود چرا که در برخی موارد شاهد هستیم در یک روستا که آب شرب برای ساکنین آن تعریف شده است، آب موجود کفاف نمی‌کند.

وی گفت: طبق اعلام مجامع جهانی تا سال 2030، 47 درصد مردم دنیا، آب برای آشامیدن نخواهند داشت و با وضعیت موجود قطعا کشور ما نیز در بین این مجموعه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا