گوناگون

هوشمندسازی 30 درصد مدارس کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از هوشمندسازی 30 درصد مدارس کردستان خبر داد و گفت: 927 واحد آموزشی برابر با 30 درصد از مدارس کردستان هوشمندسازی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«عرفانی‌نسب» صبح دیروز(دوشنبه 24 شهریورماه) در جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: 13 هزار و 452 کلاس درس در 3342 مدرسه در سال تحصیلی پیش‌رو آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به دانش‌آموزان هستند.

وی افزود: 47 واحد نمونه‌ی دولتی، 57 واحد شاهد و ایثارگر، 13 واحد تیزهوشان، 137 واحد شبانه‌روزی،31 واحد آموزش از راه دور، 39 واحد هیئت امنایی و هفت واحد وابسته به دانشگاه، مدارس استان کردستان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اعلام کرد: 26 هزار و 13 پرسنل آموزش و پرورش اعم از دبیران مقاطع مختلف تحصیلی و کادر اداری کانون‌ها، مجتمع‌های ورزشی و فرهنگی را تشکیل می‌دهند.

عرفانی‌نسب تصریح کرد: نیروی تازه جذب شده آموزش و پرورش استان کردستان در سال تحصیلی جدید 21 سرباز معلم و 200 دانشجوی متعهد به خدمت دانشگاه فرهنگیان که پس از مصاحبه از میان 370 نفر انتخاب می‌شوند شامل 527 بازنشسته است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 3342 مدرسه‌ی موجود در کردستان، 132 مدرسه بصورت دو نوبته و دیگر مدارس بصورت یک شیفته اداره می‌شوند که این آمار می‌تواند نشان از توسعه‌ی مدارس استان داشته باشد.

مدیرکل اداره‌ی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 1000دستگاه میز و نیمکت، 2374 صندلی امتحانی دسته‌دار برای سال تحصیلی جدید تهیه و توزیع شده است.

عرفانی‌نسب یادآور شد: یک میلیارد و 918 میلیون و 400هزار تومان اعتبار تعمیرات بین شهرستان‌ها و نواحی توزیع شده هم‌چنین 575 میلیون تومان سرانه‌ی دانش‌آموزی دریافت شده که به حساب مدارس واریز می‌شود.

وی ادامه داد: 4300 نفر در سامانه‌ی نقل و انتقال فرهنگیان درخواست انتقال داده‌اند که با 123 مورد موافقت شده و جابجا شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه کتب پایه چهارم ابتدایی و دوم متوسطه‌ی اول جدیدالتألیف است، خاطرنشان کرد: پیش از آغاز سال تحصیلی جدید دوره‌های استانی به مدت 54 ساعت برای معلمان چهارم ابتدایی و پایه‌ی دوم متوسطه اول، دوره‌های توجیهی آموزشی بدو خدمت برای 21 سرباز معلم، برگزاری چهار دوره‌ی اقدام‌پژوهی، آموزش الکترونیک، فناوری نوین آموزشی و پدافند غیرعامل برای 14 هزار و 500 معلم و دبیر برگزار می‌شود.

عرفانی‌نسب خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه‌ی اولیای دانش‌آموزان پایه‌ی اول ابتدایی و اول متوسطه برای نخستین بار در کردستان از تاریخ یکم تا 27 شهریورماه، برگزاری کلاس آمادگی یک ماهه برای نوآموزان پایه‌ی اول ابتدایی از 25 مرداد تا 25 شهریور و تشکیل کارگروه ساماندهی سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان استان از اقداماتی است که در آموزش و پرورش برای سال تحصیلی پیش‌رو انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: جشن شکوفه‌ها در تاریخ 31 شهریور و جشن ملی بازگشایی مدارسی در تاریخ یکم مهرماه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اطلاع‌رسانی درباره‌ی مصوبات به شورای آموزش و پرورش را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد بهار تعلیم و تربیت و موسم گشایش دوباره‌ی درهای علم و دانش و آغاز سال تحصیلی جدید همراه با امید و نشاط برای دانش‌آموزان هم‌چنین ادارات و عوامل مربوطه باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا