گوناگون

ایجاد بزرگترین زنجیره تولید مرغ کشور در استان چهارمحال و بختیاری

2372178 145

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

بزرگترین طرح زنجیره پرورش مرغ کشور توسط سرمایه گذار بخش خصوص در شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری در دست اجراست و بر اساس پیش بینی های انجام شده تا پنج ماه آینده به بهره برداری می رسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با سرمایه گذاران بخش خصوصی این استان گفت: بزرگترین زنجیره تولید مرغ کشور، با هدف ایجاد زمینه اشتغال و توسعه پایدار در این استان ایجاد می شود.

قاسم سلیمانی افزود: این زنجیره، تولید مرغ مادر، مرغ گوشتی، کشتارگاه، و فرآوری را شامل می شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری تملیکی این زنجیره 500 میلیارد ریال و سرمایه در گردش آن یک هزار میلیارد ریال است که زمینه اشتغال دو تا سه هزار نفر را در استان فراهم می کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اولین تولیدات زنجیره تولید مرغ کشور نیمه دوم مردادماه امسال به بازار استان و بعد از آن به سراسر کشور عرضه خواهد شد.

سلیمانی گفت: مرغ پرورشی این زنجیره از نظر وزن، آنتی بیوتیک ها، مواد مضر، آلودگی های میکروبی با استانداردهای ملی و بین المللی مطابقت دارد.

واحدهای زنجیره تولید مرغ با هدف ساماندهی تولید، توزیع و بازار مصرف مرغ ایجاد می شود.

شهرستان سامان، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن ( شهر سامان ) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است./ب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا