گوناگون

ایجاد تعاونی‌های توسعه در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که شرایط برای فعالیت و توسعه بخش تعاون در استان مهیاست، گفت: تعاونی‌های توسعه در سطح شهرستان‌ها و استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سیدموسی خادمی در آیین تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان افزود: امروزه که مشکل بیکاری در جامعه وجود دارد، سرمایه‌گذاری و تولید یکی از بهترین کارهای خیر در جامعه است.

خادمی اظهار کرد: هم اکنون بیکاری یک معضل بحرانی در جامعه است که باید با استفاده از روش‌های مختلف کارآفرینی و تولید، این مشکل اقتصادی را حل کنیم.

وی به جایگاه بخش تعاون در قانون اساسی اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه بخش تعاون در قانون اساسی برگرفته از مبانی اسلامی بوده و ایجاد عدالت اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی یکی از اهداف آن است.

خادمی افزود: توزیع عادلانه ثروت و امکانات و و جلوگیری از تکاثر ثروت در نزد عده‌ای خاص از دیگر اهداف بخش تعاون در نظام اسلامی است.

استاندار استان عنصر اساسی در شرکت‌های سهامی را سرمایه دانست و گفت: بر خلاف این در تعاونی‌ها انسان مورد توجه و محور بوده و هرکس براساس توانمندی در این عرصه حضور می‌یابد و این یکی از ویژگی‌های مهم در تعاون است.

خادمی به روحیه تعاون در کشور و به خصوص در این استان اشاره و اظهار کرد: تعاون در فرهنگ این استان از گذشته وجود داشته و مصداق‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که از آن جمله می‌توان به همکاری در خانه سازی و تعلیف دام اشاره کرد.

وی با بیان این‌که بیش از 2000 تعاونی در استان وجود دارد، افزود: یکی از ایرادهای مهمی که در بخش تعاون استان وجود دارد، توجه به بخش شکلی تعاون و دوری از محتوا و مفهوم واقعی آن بوده است.

خادمی ابراز امیدواری کرد، بسترهای رشد جامعه فراهم شود تا تعاونی‌ها به مفهوم واقعی خود شکل بگیرند و فعالیت کنند.

وی بر توسعه حوزه تعاون در استان تاکید و بیان کرد: باید از دل تعاونی‌ها، کارآفرینی بیرون بیاید و این عامل موفقیت آنهاست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد تعاونی‌های توسعه در سطح شهرستانی و استانی خبر داد و گفت: دولت از تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه‌ای حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید شرایط برای فعالیت بخش تعاون مهیاست و کاهش تورم و خروج از رکود، علائم مثبتی برای فعالیت‌های اقتصادی وتولیدی است و تصمیمات خوبی نیز برای حمایت از بخش تولیدی و کارآفرینان اتخاذ شده است.

خادمی، بهسازی محیط کسب و کار، توسعه صادرات و حمایت از صادرات را از جمله سیاست‌های دولت عنوان و اضافه کرد: دولت اهل شعار نیست و هرچیزی را اعلام کرد، آن را اجرا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا