گوناگون

باغداران تعاونی‌های قوی تشکیل دهند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: باغداران باید با تشکیل تعاونی‌های قوی، دست واسطه‌گران و دلالان را کوتاه و محصولات خود را در زمان و قیمت مناسب به فروش برسانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، علیرضا رنجبر ضرابی، نقش باغداران و کشاورزان را در حفظ نظام، مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز در سطح دنیا، امنیت غذایی مساوی با امنیت ملی کشورهاست.

وی، تضمین امنیت غذایی در ایران را نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌هایی در بخش آب و خاک دانست و اظهار کرد: کشاورزان باید جایگاه خود را در تولید محصولات مرغوب حفظ کنند. بسته بندی‌های استاندارد و شکیل در وزن‌های مختلف از جمله شیره، باسلق و کشمش ملایر را می‌توان با برند مخصوص به خود راهی بازارهای جهانی کرد.

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه این شهرستان منطقه‌ای کشاورزی است نه صنعتی، بر لزوم توجه جدی به صنایع تبدیلی و ایجاد آن تأکید کرد و گفت: می‌توان محصولات متنوعی از انگور، تولید و بازارهای جهانی را تصاحب کنیم.

“علی نعمت چهاردولی”، نسبت به بحران کم آبی و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی هشدار داد و تصریح کرد: از جمله راهکارهای اساسی برای حل این مشکل، جلوگیری از پرت آب، استفاده صحیح و بهینه از منابع آبی موجود و بهره مندی از تکنولوژی و‍ علم روز دنیا در عرصه کشاورزی و آبیاری تحت فشار است.

وی از ارائه تسهیلات لازم دولت به کشاورزان برای اجرای آبیاری تحت فشار و جلوگیری از خشک شدن باغ‌ها خبر داد و خواستار تشکیل تعاونی‌های حامی کشاورزان شد تا در زمان تنگناهای مالی از فروش محصولات باغات با قیمت نازل جلوگیری شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا