گوناگون

روند ابتلا به بیماری‌های تنفسی در استان مرکزی رو به افزایشی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: بیماری‌های تنفسی شامل آسم و بیماری‌های ریوی در استان مرکزی سیر صعودی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، طاهراحمدی در این جلسه بیان کرد: طی این مدت شاهد افزایش سرگیجه، بی‌حوصلگی و سردرد و مشکلات جسمی و روحی روانی در اراک بوده‌ایم که مردم را نگران کرده و باعث شده تعدادی از پزشکان از شهر اراک مهاجرت کنند.

وی ادامه داد: بیماری‌های دیگری نیز در استان وجود دارد که ممکن است ارتباطی با آلودگی داشته باشد.

طاهر احمدی با اشاره به اینکه مطالعات انجام گرفته بر روی آلودگی هوای شهر اراک مربوط به سال‌های گذشته است بیان کرد: ممکن است با توجه به تغییراتی که در منشاء آلودگی‌ها انجام گرفته، الگوی بیماری‌ها نیز طی این مدت تغییر کرده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: این دانشگاه آمادگی دارد در صورت در اختیار قرار دادن منابع، پژوهش‌های لازم در خصوص علل آلودگی و تأثیرات آنها بر سلامتی را در استان پیگیری کند.

وی ادامه داد: مشکلات و معضلات آلودگی هوای اراک حادتر از آن چیزی است که در ذهن افراد می گذرد و باید دراین خصوص برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

سرانه تولید زباله شهری در استان 700 گرم است

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر شهری استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: سرانه تولید زباله شهری در استان 700 گرم است.

فرخی اظهار کرد: متأسفانه این سرانه از میانگین کشوری بالاتر است و باید جهت کاهش این میزان زباله اقدامات فرهنگی لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 85 درصد پسماندهای شهری به صورت مکانیزه و 15 درصد آن به صورت غیرمکانیزه جمع‌آوری می‌شود.

فرخی با اشاره به اینکه روزانه 730 تن پسماند در مناطق شهری تولید می‌شود بیان کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای دفن بهداشتی پسماندها داشته باشیم.

وی ادامه داد: در راستای مدیریت بهتر پسماندها باید سازمان محیط زیست کشور، وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی نقش بیشتری داشته باشند.

فرخی استفاده از تجربیات استان‌های موفق در مدیریت پسماند را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: برگزاری نشست‌های دوره‌ای با استان‌های مختلف در زمینه مدیریت پسماند می‌تواند نقش مؤثری در مدیریت پسماندها داشته باشد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا