گوناگون

سازمان میراث فرهنگی ازسرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کند

81159177 5686538

به گزارش ایرنا ، ˈ مسعود سلطانی فرˈ روز شنبه در جمع سرمایه گذاران و شرکت کنندگان در این همایش یک روزه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سازمان میراٍث فرهنگی با صندوق توسعه ملی ایران افزود : براساس این تفاهم نامه سرمایه گذاران در بخش گردشگری تسهیلات بانکی با نرخ سود ریالی 16 درصد و تسهیلات ارزی با نرخ شش درصد دریافت خواهند کرد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در سال گذشته در جهان نزدیک به یک میلیاردو 200 میلیون نفر اقدام به گردشگری کرده اند ، گفت : کشورهای مختلف از محل این گردشگری یک میلیارد و 250 میلیون دلار درآمد کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه ایران یک درصد از جمعیت و 10 درصد از جاذبه های تاریخی و فرهنگی جهان را به خود اختصاص داده است افزود می بایست کشورمان در سال 92 حداقل 15 میلیارد دلار از درآمد گردشگری سهم جهانی را کسب می کرد که متاسفانه این مهم محقق نشد.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: ایران تنها در سال 92 پنج میلیارد دلار از سهم گردشگری در سراسر جهان را به خود اختصاص داد.

رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با توجه به رویکرد تعاملی دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی دنیا شاهد اثار مثبتی در عرصه های مختلف اقتصادی بویژه گردشگری خواهیم بود .

وی یکی از مشکلات در حوزه گردشگردی را سرمایه گذاری برای تاسیس هتل های چهار و پنج ستاره عنوان کرد و گفت : بجز در شهرستان های مشهد و کیش که سرمایه گذاری های خوبی در این شهرهای شده است در سایر استانهای کشور این مشکل همچنان به چشم می خورد .

معاون رییس جمهوری یادآورشد که کشورمان در حال حاضر دارای بیش از یک میلیون بنا و مکان تاریخی است که تنها 32 هزار از آنها شناسایی شده است و اگر دیگر بناها شناسایی و آماده پذیرش گردشگر شود ایران به بزرگترین موزه جهانی تبدیل خواهد شد.

سلطانی فر در سفر یک روزه خود به استان البرز علاوه بر شرکت در همایش فرصت های سرمایه گذاری ˈبرد برد ˈ از کاخ مروارید و دیگر مراکز گردشگری استان از نزدیک بازدید کرد.

همایش بزرگ فرصت های سرمایه گذاری استان البرز با عنوان ˈبرد بردˈ به مدت یک روز با حضور بیش از دو هزار سرمایه گذار داخلی و چند میهمان خارجی از کشورهای لبنان و مالزی برگزار شد.

7411/ 1200

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا