گوناگون

ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پایانه‌ی صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس در محل منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی شیراز مراحل ساخت را طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، «محمدمهدی قاسمی»امروز(یکشنبه 26 مردادماه) در بازدید از روند احداث پایانه‌ی صادراتی فارس، گفت: هدف از احداث این پایانه حمایت، بازاریابی و توسعه‌ی صادرات تولیدات کشاورزی استان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فارس در تولید و توسعه‌ی صادرات محصولات کشاورزی، گفت: وجود بخش اعظم تولیدات کشاورزی ایران در فارس، بستر مناسب قانونی و ظرفیت بی‌نظیری را برای فرآوری و صادرات تولیدات کشاورزی بمنظور توسعه‌ی صادرات محصولات کشاورزی جنوب کشور فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توسعه‌ی صادرات محصولات کشاورزی فارس را از اولویت‌های اصلی این سازمان برشمرد و افزود: صادرات بعنوان یک عنصر موثر و کلیدی در توسعه‌ی اقتصادی استان فارس محسوب شده که در این راستا فارس با 1.3 میلیون تن تولیدات باغی رتبه‌ی نخست و 5.7 میلیون تن تولیدات زراعی رتبه‌ی دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

قاسمی گفت: با اتمام فعالیت‌های عمرانی پایه و استقرار واحدهای صادراتی و پژوهشی در پایانه، مزایای رقابتی پایانه‌ی صادراتی استان فارس فراهم و توسعه‌ی صادرات وارد فاز جدیدی می‌شود.

به گزارش ایسنا، طرح احداث پایانه‌ی صادراتی با حجم سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومان، توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

«همتیان»، مجری این طرح، حمایت بیش‌از پیش دستگاه‌ها برای تأمین بخشی از این سرمایه از طریق تسهیلات بانکی را خواستار شد و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران حاضر، زمینه را برای حضور و فعالیت دیگر سرمایه‌گذاران نیز فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پایانه‌ی صادراتی استان فارس در زمینی به مساحت 22 هکتار احداث می‌شود که به‌واسطه‌ی قرار گرفتن در کنار منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی شیراز، موقعیت خوبی به‌لحاظ دسترسی دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا