گوناگون

ایلامی ها دو برابر میانگین جهانی آب مصرف می کنند

81212930 5781232

ˈداراب بیرانوندیˈ صبح سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: میانگین جهانی سرانه مصرف آب در روز برای هر فرد 150 لیتر بوده که این رقم در ایران 200 و در استان ایلام بیش از 280 لیتر است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که منابع آبی ایلام محدود است و آب آشامیدنی مصرفی مردم ببشتر از چشمه های استان تامین می شود.

مدیرعامل آبفای ایلام ادامه داد: تنها 60 درصد مشترکان شهری استان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند.

بیرانوندی افزود: 123 هزار مشترک آب در مناطق شهری استان وجود دارد که شوربختانه تنها 60 درصد از آنان الگوی مصرف را رعایت و هزینه ای کمتر از 42 هزار ریال بابت آب بهای دو ماه خود پرداخت می کنند.

وی اضافه کرد: مصرف 40 درصد باقی مانده مشترکان بیشتر از الگوست به گونه ای که برخی از آنان تا چهار برابر استانداردهای تعریف شده آب هدر می دهند.

بیرانوندی حجم آب تولیدی استان را 34 میلیون متر معکب در سال عنوان کرد.

وی وجود انشعاب های غیرمجاز را یکی از عوامل مصرف بالای آب در استان دانست و افزود: برنامه های جدی برای برخورد با مشترکان غیرمجاز تهیه و اندیشیده شده که به زودی اجرا می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری ایلام بیان کرد: یک هزار و 750 انشعاب غیرمجاز آب در استان تاکنون شناسایی شده که متخلفان جریمه شده اند.

وی گفت: جریمه های بازدارنده ای در انتظار مصرف کنندگان غیرمجاز آب از شبکه های شهری خواهد بود که با آنان برخورد جدی می شود.

بیرانوندی نقش رسانه ها و خانواده ها را در فرهنگ سازی الگوی صحیح مصرف آب به کودکان از همان دوران دبستان بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اگر مصرف مدیریت نشود با توجه به محدودیت منابع، بحران کمبود آب در آینده نه چندان دور گریبانگیر همه خواهد شد.

وی گفت: 400 هزار نفر از جمعیت 585 هزار نفری استان اکنون زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب شهری قرار دارد و برای 19 شهر ایلام سالانه 33 میلیون متر مکعب آب از منابع مختلف تامین می شود که 70 درصد آن منابع زیرزمینی و 30 درصد آن منابع سطحی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری ایلام بیان کرد: میزان مصرف آب سال گذشته استان 25 میلیون متر مکعب بود که بیشترین مقدار مصرف مربوط به شهرهای ایلام و ایوان به میزان 8.7 و 8.6 درصد بوده و کمترین نیز به شهرهای مهران و آبدانان اختصاص دارد. ک/3

7171/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا