گوناگون

ای که دستت می رود کاری بکن

81242051 5830871

به گزارش ایرنا، معلولین به خواست نگارنده عالم، در جهان نقش بستند که سپیدی را نیز در منظر چشم آدمی بنشانند، پس درک این بوم نقاشی مستلزم گشایش روح است تا چشم، که بتوان لطافت این سپیدی را بر صفحه نقاش نوازش کرد و از لمس این بوم نقاشی و دیدن معلولین جسم و ذهن، سر انگشت هرازچند گاهی از زبری زندگی آزاد شود و ذهن خودش را در حوض بی گناهی شستشویی دوباره دهد.

اما دیدن مشقت معلولین آتشی عجیب بر درونمان خواهد فکند کسانی که تداوم روزمره برایشان سخت ترین امر ممکن است و نیازمند حمایتی بیشتر.

آنان که در حسرت کمترین امکانات زندگی اند، پدر و مادری که وسعشان پاسخگوی دایره کوچک علاقه فرزند معلولشان به یک تلویزیون سیاه و سفید هم نیست که دلتنگی کودکیش را آرام کند.

و کودک خردسالی که مسوول نگهداری از مادر معلول ذهنی و پدر نابینا خودش است، آن هم با هیچ، و جگر می سوخت وقتی دست کودک از وظیفه سنگینش پینه بسته بود و اما گفتن چه سود که منزلت این ماه ابتدا عمل مسلم است در قبال برادر و خواهر نیازمندش و سپس عبادت رب العالمین.

رییس اداره هماهنگی با موسسات غیردولتی، مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی کردستان در در حاشیه مراسم افتتاح مسکن مددجویان و معلولین شهرستان قروه به خبرنگار ایرنا گفت: 177 واحد مسکونی معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی، از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری احداث خواهد شد.

ثریا حافظی با بیان اینکه حدود 169 واحد مسکونی به مددجویان تحویل شده است افزود: مابقی واحدهای مددجویان تا یک ماه دیگر واگذار می شود.

به گفته وی بیشترین واحدهای مددجویان و معلولین مربوط به شهرستان سنندج و سقز است.

وی در پایان افزود:در سه ماهه امسال، هزار و 276 واحد مسکونی از اعتبارات سفر رهبری، ریاست جمهوری و مسکن مهر در اختیار مددجویان تحت پوشش بهزیستی قرار گرفت.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قروه نیز در این آیین گفت: تامین مسکن مددجویان یکی از اولویت های بهزیستی شهرستان قروه است.

حسین رسولی افزود: 14 واحد مسکن مددجویان و معلولین شهرستان قروه از محل مصوبات سفر رهبری به استان کردستان به صورت رایگان به مددجویان واگذار می شود که امروز پنج واحد آن در اختیار مددجویان قرار گرفت و آنها نیز صاحب خانه می شوند.

به گفته وی 9 واحد باقی مانده با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد، در ماه های آتی در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

رسولی با بیان اینکه اکنون هزار و 924 خانوار در دو بخش مستمری بگیر توانبخشی و حوزه اجتماعی از خدمات این نهاد استفاده می کنند، افزود: بهزیستی قروه به هزار و 208 نفر به صورت مستمر و 716 نفر دیگر به صورت غیرمستمر، خدمات ارائه می کند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قروه به برنامه های هفته بهزیستی اشاره کرد و افزود: سرکشی از 20 خانواده نیازمند و معلول، بازدید از مراکز نگهداری معلولین، طرح ایتام و اکرام، طرح بیمه آتی کودکان بی سرپرست، تهیه جهیزیه و لوازم بهداشتی از جمله این طرح ها است.

رییس بنیاد مسکن شهرستان قروه نیز در این نشست با اشاره به احداث واحدهای مسکونی مددجویان از محل پروژه های سفر رهبری به استان گفت: به ازای هر واحد مسکونی پروژه های ولایت، 100 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر رهبری اختصاص یافته و مابقی اعتبار از منابع داخلی و تسهیلات بانکی تامین شده است.

به گفته امجد قانع 56 واحد مسکونی طرح ولایت در شهرستان قروه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است و 40 واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی 85 درصد نیز تا یک ماه آینده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: از 96 واحد مسکونی طرح ولایت 14 واحد آن در اختیار بهزیستی قرار گرفته است و مساحت هر واحد نیز حدود 57 متر است.ک/4

7345/533

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا