گوناگون

بازدید استاندار از جهاد دانشگاهی استان مرکزی

استاندار مرکزی در بازدید از مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، اقدامات این نهاد را در زمینه علمی و پزشکی سرآمد دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی استاندار مرکزی به همراه معاونان و فرماندار اراک از مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی و مرکز درمان ناباروری رویان بازدید کرد.

مقیمی با اشاره به شانزدهم مرداد ماه سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در امر پژوهش و تحقیق فعالیت‌های بسیاری مؤثر و گسترده‌ای را به انجام رسانده و از ابتدای فعالیت خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در این مسیر موفق عمل کرده است.

وی تصریح کرد: این مجموعه با به کارگیری و استفاده از نیروهای علمی اقدامات مثبتی در جهت تألیف و تدوین کتب دانشگاهی داشته است و در کنار آن فعالیت‌های مطالعاتی فراوانی در همه زمینه‌ها به انجام رسانده که در رأس آن پژوهشکده رویان قرار دارد. این مرکز دستاوردهای بزرگی در زمینه علمی و پزشکی کسب کرده که شایسته قدردانی است.

وی مجموعه جهاد دانشگاهی را مجموعه‌ای راهگشا در امور کشور دانست که پژوهش را توسعه بخشیده است و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با تکیه بر توان جوانان تحصیل کرده و توانمند به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد که همه تربیت‌شده نظام جمهوری اسلامی هستند.

استاندار مرکزی مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروری رویان را مجموعه‌ای کامل دانست و با بیان اینکه عدم برخورداری از متخصص و فلوشیپ در استان، در بهره‌برداری کامل از این مرکز تأخیر ایجاد کرده است افزود: تلاش جهت رفع کمبودهای موجود در این بخش ضرورتی است که پیگیری خواهد شد.

وی وجود چنین مرکزی را در استان ضروری عنوان کرد و گفت: این مرکز به واسطه برخورداری از تجهیزات کاملاً به‌روز می‌تواند پاسخگوی نیاز مردم استان و همچنین استان‌های دیگر در غرب کشور باشد.

وی بر لزوم تسریع در جبران کمبودهای این مرکز که از نظر امکانات و تخصص مورد نیاز کامل است، تأکید و اضافه کرد: دولت تمایل دارد که بخشی از امور کشور را به بخش خصوصی واگذار کند تا خدمات‌رسانی شایسته‌تری به مردم ارائه شود و جهاد دانشگاهی با احداث این مرکز در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی گام برداشته و دانشگاه علوم پزشکی که سیاست‌گذار و محور اصلی سلامت در استان است، قطعاً حمایتگر این مرکز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مرکز درمان ناباروری رویان استان مرکزی با مساحتی حدود هزار و 400 متر و با رقمی بالغ بر سه میلیارد تومان از سال 89 کلید خورده‌ و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا