گوناگون

مدیر کل ثبت اسناد و املاک کرمان: حفاظت از اراضی ملی عزم دستگاه‌های متولی را می‌طلبد

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، گفت: از مجموع مساحت بیش از 18 میلیون هکتار اراضی ملی تاکنون میزان هشت میلیون و 187 هزار و 78 هکتار وارد بانک کاداستر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه کویر،”رضا طالبی‌زاده” در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تهیه نقشه‌های کاداستر از سال 1387 در دستور کار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قرار گرفته است، گفت: در صورتی که عملیات کاداستر در تمامی اراضی و املاک شهری و غیر شهری اجرا شود دست متجاوزان از عرصه‌های دولتی و ملی قطع خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح کاداستر در سطح استان کرمان تاکنون میزان هشت میلیون و 187 هزار و 78 هکتار از مجموع بیش از 18 میلیون هکتار اراضی ملی استان وارد بانک کاداستر شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، اظهار کرد: طبق برنامه پنجم توسعه مقرر شده که دستگاه‌های متولی زمین نظیر وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی، نقشه املاک تحت تولیت خود را تهیه و به ادارات ثبت ارائه کنند تا در سیستم کاداستر جانمایی شود علاوه بر این با تصویب طرح جامع کاداستر در صحن علنی مجلس در ماه‌های گذشته دستگاه‌های متولی مکلف شده‌اند همه اطلاعات مالکیتی منطبق و مربوط به املاک، اراضی و محدوده‌های داخلی مرزهای جغرافیایی کشور را که در اختیار دارند را برای ورود به سامانه کاداستر تهیه و در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار دهند که این مهم عزم سازمانها و دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

طالبی‌زاده، تصریح کرد: متأسفانه پیگیری‌های صورت گرفته، دستگاه‌های متولی در ارائه نقشه‌های دارای استاندارد utm همکاری لازم را بعمل نمی‌آورند و نقشه‌های ارائه شده از دقت لازم برخوردار نمی‌باشد که نتیجتا امر صدور اسناد مالکیت کاداستری اراضی ملی با کندی مواجه شده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح صدور اسناد مالکیت بر روی اراضی واقع در روستاها، ارائه نقشه‌های دقیق کاداستر روستایی از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را جهت تسهیل در صدور و تعویض اسناد مالکیت این اراضی ضروری برشمرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا