گوناگون

بازدید هیات اعزامی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل از بندر شهید رجایی

81209889 5775819

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مسوول ارشد برنامه ریزی دفتر مرکزی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در حاشیه این بازدید گفت: سفر ما به بندرعباس منحصرا مربوط به این دفتر نیست و مأموریتی مشترک با برنامه جهانی غذا(WFP) و صندوق کودکان ملل متحد(UNICEF) محسوب می شود.

ˈنبیل مکیˈ اضافه کرد: این مأموریت به منظور بررسی امکانات داخلی ایران برای ارسال محموله های بشردوستانه از طریق بندرعباس به مقصد کشورهای عراق و افغانستان در شرایط بحرانی و اضطراری صورت گرفته است.

وی امکانات و ظرفیت های بندر شهید رجایی را برای استفاده در مأموریت های مربوط به این دفتر مناسب و رضایتبخش ارزیابی نموده و از همکاری مسوولان اداره کل بنادرو دریانوردی هرمزگان در زمینه فراهم کردن شرایط بازدید از این بندر مهم، قدردانی کرد.

براساس این گزارش ، هیات اعزامی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل از بخشهای مختلف مجتمع بندری شهید رجایی شامل پایانه های یک و دو کانتنیری، پایانه کالاهای عمومی و فله، انبارها و محوطه های کالا، ظرفیت ها و تجهیزات تخلیه و بارگیری، اراضی پشتیبانی و بندر خلیج فارس بازدید کردند.

لازم به ذکر است، مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان مهمترین بندر تجاری کشور موسوم به دروازه طلایی ایران در استان هرمزگان با موقعیت دریایی منحصربه فرد در دهانه ورودی خلیج فارس و ابتدای تنگه هرمز واقع شده است.

مجتمع بندری شهید رجایی با داشتن ارتباط دریایی و مبادله کالا با هشتاد بندر معروف جهان دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود یکصد میلیون تن کالا، بیش از 55 درصد صادرات و واردات و 70 درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده دارد.ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا