گوناگون

پروژه پوشش گوگردی روی فونداسیون های خطوط با موفقیت در اهواز انجام شد

81209886 5775816

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی این شرکت، ˈاسماعیل بهادریˈ روز شنبه افزود: در گام بعدی بررسی ها در خصوص اجرای چِمنی ها (chimney) با استفاده از بتن گوگردی در حال انجام است که به محض تامین شرایط و تدارکات لازم، مراحل اجرایی آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مقاومت بسیار بالای بتن گوگردی در برابر ترکیبات کلر و سولفات ها و نبود نیاز به استفاده از آب در تامین بتن گوگردی و به تبع آن بی نیازی به مراقبت ویژه، انتظار می رود این تکنولوژی جایگاه مناسبی در پروژه ها به خود اختصاص دهد.

بهادری گفت: بدون پوشش گوگردی فونداسیون ها در مناطق جنوب خوزستان به دلیل شرایط خورنده محیط دچار خوردگی و تخریب بتن چِمنی ها (chimney) می شوند که این مساله علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین ترمیم و نگهداری، افزایش احتمال سقوط دکل های برق را نیز موجب خواهد شد.

وی افزود: در این چارچوب مطالعات و بررسی های جامعی در خصوص کیفیت و دوام بتن ها انجام شد؛ از آنجایی که احتمال وقوع مهمترین مشکلات از جمله ناخالصی های موجود در مصالح، وجود خطاهای انسانی در تمام مراحل اجرایی، مراقبت و محافظت از بتن ریخته شده در مرحله اولیه در شرایط واقعی کارگاه اجتناب ناپذیر بود به همین دلیل استفاده از تکنولوژی های روز برای کاهش خطاهای احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

بهادری گفت: پس از بررسی ها و نشست های مشترک با مشاوران و شرکت های فعال در این زمینه مقرر شد در مرحله نخست استفاده از پوشش گوگردی روی فونداسیون ها و در ادامه نیز در پروژه های آتی خطوط انتقال نیرو از بتن گوگردی استفاده شود.

مجری ساختمانی خطوط انتقال نیرو شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: در این زمینه و به منظور امکان سنجی و شناسایی مشکلات اجرایی، پوشش گوگردی روی فونداسیون خطوط ورودی برق پست گلدشت اهواز هم اکنون با موفقیت انجام شده است.

538/645

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا