گوناگون

بازدید وزیر دادگستری از مجتمع فولاد تربت حیدریه

وزیر دادگستری از پروژه فولاد رخ تربت حیدریه بازدید کرد و گفت: حل مشکلات پروژه‌های صنعتی و معدنی در دستور کار دولت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی درحاشیه بازدید از مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه اظهارکرد: رویکرد دولت بررسی وحل مشکلات پروژه‌های صنعتی و معدنی درکشوراست و هم‌چین توسعه و شناسایی معادن در دستور کار دولت قرار دارد.

وی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، سیاست دولت برتوسعه معادن و صنایع مرتبط با معادن و بازار اشتغال است و در برنامه ششم توسعه شناسایی معادن و زمین‌شناسی مورد توجه ویژه قرار گرفته و در اولویت و دستورکار جدی دولت است تا توسعه معادن و صنایع بالا دستی و پائین دستی و موارد جانبی تغییر کند.

پورمحمدی گفت: سعی می‌شود دولت درجهت رفع «ال سی» این مجتمع درتهران اقدامات لازم را انجام دهد.

وی درخصوص پروژه‌های فولاد گفت: تولید کنندگان باید فضای واقعی تولید و مزیت‌های خود را حفظ کنند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: سیاست دولت براین است تا فضای سرمایه‌گذاری را در بازار بورس قرار دهد و دیگر مجوزی به راحتی صادر نخواهد کرد.

مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه بزرگترین پروژه صنعتی شرق کشور است

دراین دیدار مدیرعامل مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه گفت: این مجتمع بزرگترین پروژه صنعتی شرق کشور است که ظرفیت تولید 1.4 میلیون تن ورق فولاد درسال خواهد داشت.

مجید رضوی تاکید کرد: برای اجرای این پروژه تاکنون 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری هزینه شده است.

وی پیشرفت این پروژه را حدود 27 درصد عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این پروژه برای 2800 نفر بصورت مستقیم و 15 هزار نفر غیرمستقیم درمنطقه اشتغالزایی می‌شود.

رضوی تصریح کرد: احداث واحد فولاد ساز تربت حیدریه با استفاده از گندله معدن سنگ آهن سنگان خواف که درفاصله 100 کیلومتری جلگه رخ قرار دارد انجام می‌گیرد.

مدیرعامل مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه نزدیک بودن به معادن سنگ آهن، راه آهن، مجاورت درجاده، دارابودن آب، گاز و بازشدن فایناس را ازمزیت‌های این پروژه بزرگ فولادی عنوا ن کرد.

رضوی تاکید کرد: امسال با تمهیدات اندیشیده شده 882 میلیون دلار از منابع فایناس به این پروژه اختصاص یافت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا