گوناگون

بازرسان دستگاه‌های اجرایی در جهت افزایش بهره‌وری نیروی انسانی برنامه ارائه دهند

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی سعادت ظهر یکشنبه در همایش مسئولان دفاتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استان با بیان حساس و سنگین بودن وظایف مسئولان و کارشناسان دفاتر بازرسی در ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان دستگاهها اظهارداشت: مدیران و کارکنان نیز باید با خود ارزیابی صحیح نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند و در جهت اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه گزارشات و ارزیابی‌ها باید به روز باشد و یک ساختار منسجمی برای این کار تشکیل گردد، افزود: اطلاعات گزارش‌های عملکرد و ارزیابی‌ها باید در سیستمی جامع ذخیره گردد تا هر موقع که نیاز شد بتوان در همان لحظه گزارش عملکرد مدیر یا کارکنان یک دستگاه نظارت شود.

سعادت با بیان اینکه بازرسان چشم و گوش سازمان هستند، ادامه داد: بازرسی باید بدون هیچ حب و بغضی انجام گیرد و همه باید از نظر عملکرد و میزان ارزشی کاری که انجام می‌دهند مورد ارزیابی قرار گیرند.

استاندار آذربايجان غربي با اشاره به اینکه هر سیستم و سازمانی با اهداف و چشم اندازهای مشخصی پایه‌ریزی شده است گفت: تمام کارکنان باید برای رسیدن به اهداف سازمان و سیستم تلاش کنند و ارزیابی‌ها نیز باید بر اساس اهداف آن سازمان صورت پذیرد.

وی بهره‌وری را راه رسیدن به اهداف سازمان و اعتلای سیستم دانست و افزود: مدیران باید مطابق اهداف و چشم انداز سازمان از نیروی انسانی بهره گیرند و سعادت خواستار خود ارزیابی توسط مدیران و کارکنان شد و  ادامه داد: علاوه‌بر اینکه بازرسان دستگاه‌ها نسبت به ارزیابی عملکرد سازمانها اقدام می‌کنند.

تشكيل شبكه رابطين بازرسي در دستگاه‌هاي اجرايي آذربایجان غربی

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار آذربايجان غربي نیز در این نشست از تشكيل شبكه رابطين بازرسي، شبكه رابطين بهره‌وري، شبكه رابطين آموزش و شبكه رابطين فناوري اطلاعات در دستگاههاي اجرايي استان خبر داد.

نادر صفرزاده ادامه داد: با تشكيل اين شبكه ها اقدامات خوبي در رابطه با ارزيابي عملكرد، برنامه‌ريزي، پيش‌بيني بودجه و آماده‌سازي طرح استان براي ارائه در قانون برنامه ششم توسعه انجام خواهد گرفت.

وي در ادامه با تاكيد بر ضرورت اجراي دقيق طرح تحول نظام اداري توسط دستگاههاي اجرايي افزود: امسال بناست 50 دستگاه اجرايي در قالب 30 برنامه، طرح تحول اداري را به انجام برسانند كه 7 برنامه آن مربوط به بحث دولت الكترونيك است.

صفرزاده همچنين از اتمام ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي استان در سال 92 خبر داد و گفت: نتايج عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي استان در سال 92 در جلسات آتي شوراي اداري استان اعلام و از دستگاه‌هاي برتر در اين زمينه تجليل خواهد شد.

وي اضافه كرد: ارزيابي عملكرد دستگاههاي اجرايي استان در سال 93 نيز طي دو نوبت يعني بصورت ارزيابي عملكرد شش ماهه نخست و ارزيابي عملكرد شش ماهه دوم با استفاده از نرم افزارهاي پيش‌بيني شده انجام خواهد شد.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار با بيان اينكه بازرسي يكي از ماموريت‌هاي مستمر مديران از ديرباز تاكنون بوده است، افزود: امروزه مقوله بازرسي در سازمان‌ها از اهميت بالايي برخوردار است بطوريكه تا پايين‌ترين سطوح اداري، فرايند بازرسي پيش‌بيني شده است.

صفرزاده در ادامه با اشاره به اجراي طرح نظرسنجي از مراجعين به دستگاه‌هاي دولتي در خصوص تكريم ارباب رجوع و طرح نيازسنجي تحصيلي دستگاه‌هاي دولتي استان گفت: اين دو طرح با همكاري جهاد دانشگاهي استان در حال انجام است كه نتايج آن مي تواند در ارتقاي بهره وري سازمانها و دستگاههاي دولتي استان و اصلاح نقاط ضعف موثر واقع شود.

وي همچنين گفت: در استان آذربايجان غربي 1600 دهياري وجود دارد كه قصد داريم با شبكه سازي و بهره گيري از سيستم‌هاي ارتباطي نوين، ضمن افزايش تعامل با دهياري‌ها و شوراهاي اسلامي روستاها، آخرين وضعيت و مشكلات را در اين دهياريها بررسي و نسبت به رفع مسائل و مشكلات آنها اقدام كنيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا