گوناگون

سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه واحدهای دانه بندی شن و ماسه در گیلان ضروری است

وی همچنین اظهارداشت: تامین شن و ماسه بعنوان جزء اصلی مصالح ساختمانی نقش تعیین کننده ای در اجرای طرح های عمرانی و ساخت و سازها دارد به گونه ای که کمبود این مصالح سرعت و روند اجرای پروِژه های عمرانی را کاهش می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش شش درصدی برداشت های معدنی نسبت به سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است.

وی با اشاره به برداشت انواع سنگ های معدنی از معادن استان افزود: برداشت های معدنی در شش ماهه نخست امسال با شش درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از پنج میلیون و 300 هزار تن رسیده است.

منتظری همچنین مهمترین برداشت های معدنی از معادن استان را شامل سنگ آهک، شن و ماسه، سنگ لاشه، خاک صنعتی، میکا و مارن عنوان کرد و اظهارداشت: بیشترین حجم برداشت های معدنی شامل شن و ماسه و سنگ آهک بوده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون دو فقره پروانه بهره برداری و 121 فقره مجوز برداشت موقت برای بهره برداران معدنی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از صدور یک فقره پروانه اکتشاف سنگ لاشه خبر داد و افزود: دو فقره گواهینامه کشف سنگ لاشه و میکا نیز در استان در شش ماهه نخست سال صادر شده که مجموع میزان ذخیره معدنی آنها بیش از سه میلیون و 590 هزار تن برآورد شده است.

وی در ادامه از صدور 28 جواز تاسیس و صدور چهار پروانه بهره برداری در حوزه صنایع معدنی تا پایان شش ماهه نخست سال خبر داد و اظهارداشت: با سرمایه گذاری بیش از 310 هزار میلیون ريال برای 390 نفر شغل ایجاد می شود.

منتظری همچنین معدن را موتور محرکه اقتصاد کشور دانست و گفت: يكي از مهمترين و اساسي‌ ترين پايه‌ هاي اقتصاد هر كشوري منابع  و ذخایر معدني است.

وی افزود: نقش معادن و منابع در رشد اقتصادي هر كشوري انكار ناپذير است بدون شک بهره برداری از معادن کشور یک عامل کاملا مثبت و مهم در رشد و توسعه اقتصادی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یادآورشد: معادن تامين كننده مواد اوليه مورد نياز بسياري از صنايع بوده و در امر خودكفايي صنعتي، ايجاد اشتغال مولد و افزايش توليد ناخالص ملي و درآمد سرانه يك كشور نقش بسزايي دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا