گوناگون

سرفصل‌های اخلاقی و فرهنگی در اردوهای راهیان‌نور آموزش داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد گفت: شورای آموزش و پرورش در استان و شهرستان‌ها یکی از محوری ترین و مهمترین جلسات استانی است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد و تصمیمات آن تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت آمار و اطلاعات لازم است تمامی جلسات ستادی در استانداری همراه با ارائه آمار و ارقام نسبت به وضعیت فعلی استان و شاخص‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد.

استاندار قزوین آموزش و پرورش را از محوری‌ترین نهادهای جامعه دانست و افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از تعداد دانش آموزان، فضاهای آموزشی، سیاست گذاری‌ها و دیدگاه ها ضروري است و بايد در دستور كار شورا قرار گيرد.

وي یادآورشد: میزان دستیابی به عدالت آموزشی در استان با توجه به مناطق مختلف جغرافیایی استان بايستي مورد سنجش قرار گيرد و بویژه در روستاها وضعیت برخورداری از امکانات آموزشی  ارزیابی شود و مورد توجه مدیران و اعضای شورای آموزش و پرورش قرار گیرد.

این مسئول گفت: عملکرد آموزش و پرورش بایستی فرابخشی باشد زیرا تمامی نهادها، مدیران و صاحب نظران با این نهاد سروکار دارند و همه باید برای ارتقاء جایگاه آن تلاش کنند.

استاندار توجه به تقویت امور پرورشی را در کنار فعالیت‌های آموزشی مهم ارزیابی کرد و افزود: ساز و کار آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که مدیران دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی نیز با حضور مستمر در شورای آموزش و پرورش نسبت به تقویت این نهاد اقدام کنند و خروجی جلسات شورا نیز مصوبات اثرگذاری برای استان باشد.

وی افزود: با وجود گنجینه بسیار ارزشمند دفاع مقدس میتوانیم از این ظرفیت استفاده بیشتری کنیم و با توجه به اثرگذاری راهیان نور این امر نیز اهمیت دارد و با هنرمندی آموزش و پرورش اردوهای راهیان نور شکل گرفته فرصتی برای ارتقاء سطح تربیتی دانش آموزان فراهم شده است.

استاندار در ادامه تصریح کرد: در اردوهای راهیان نور بایستی سرفصل های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی به دانش آموزان آموزش داده شود و از این ظرفیت استفاده مناسب داشتهد باشیم تا در زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان تاثیرگذار باشد.

روزبه بیان کرد: تعلیم و تربیت اهمیت زیادی دارد اما از مدیریت این بخش نباید غافل شویم و اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای تعقل و تدبر و برنامه ریزی برای بهره گیری ازمشارکت دانش آموزان است تا با شنیدن گزارش روایتگران با تجربه به عنوان روایتگران خوبی به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت کمک کنند.

استاندار افزود: استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود در استان برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان اگر هنرمندانه باشد تاثیر مناسبی در افکار دانش آموزان خواهدداشت.

روزبه یادآورشد: دیدار دانش آموزان با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران که در محدوده جغرافیایی مدارس استان سکونت دارند و تبیین روایت های زندگی شهدا از زبان خانواده این عزیزان برای دانش آموزان آثار معنوی و تربیتی زیادی خواهد داشت.

سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گزارشی از برنامه یک ساله و چهار ساله آموزش و پرورش استان ارائه کرد.

قاسمی افزود: برنامه ارتقاء سلامت روان دانش آموزان استان در سال تحصیلی 94-93 توسط این اداره کل تهیه شده و در این برنامه مولفه هایی از قبیل: توانمند سازی روانی،اجتماعی دانش آموزان، معلمان، والدین دانش آموزان، کادر تخصصی حوزه سلامت روان و توسعه مراکز و هسته های مشاوره پیش بینی شده است.

معاون امور عمانی استانداری در این جلسه در مورد روند تاسیس موزه فرهنگ آموزش و پرورش استان و مشارکت استانداری در این طرح مطالبی بیان کرد.

منوچهر حبیبی افزود: پیگیری تامین اعتبار، تکمیل ساختمان و مرحله نهایی این پروژه انجام شده است و آموزش و پرورش نیزبراي انتقال اسناد و تجهیزات مربوطه به این مکان باید اقدام كند.

در این جلسه همچنین در خصوص برنامه ریزی اردوهای دانش آموزان استان به راهیان نور نیز گزارشی ارائه شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا