گوناگون

بازی حرکتی آری، بازی با تلفن همراه نه

یک روانشناس کودک بازی‌های کامپیوتری را مخرب رفتار و عملکرد کودکان خواند.

مرضیه محبوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه همدان، اظهار کرد: بازی‌های کامپیوتری با تلفن همراه و کامپیوتر کودک را منفعل و تنبل بار می‌آورد.

وی افزود: برخی کودکان در مهدکودک‌ها منفعل بوده و علاقه‌ای به بازی‌های حرکتی و گروهی ندارند که علت اصلی این رفتار ناشی از انجام بازی‌های کامپیوتری است، بنابراین والدین برای تربیت صحیح کودکانشان باید وقت بگذارند.

محبوبی تصریح کرد: والدین نباید به راحتی گوشی تلفن همراه را در اختیار کودکان قرار دهند، چراکه آنها در حال رشد بوده و باید بازی‌های گروهی انجام دهند تا اجتماعی شوند.

این روانشناس تاکید کرد: هنگامی که کودکان وابسته به بازی‌های کامپیوتری می‌شوند، انرژی بدن‌شان تخلیه نمی‌شود و این امر موجب می‌شود شب هنگام به راحتی نخوابند.

وی ادامه داد: والدین باید برای بازی با کودکان‌شان وقت بگذارند، چرا که بازی با کودکان موجب ایجاد ارتباط عاطفی کودکان با والدینشان و به این ترتیب علاقه کودکان به والدین بیشتر می‌شود.

این روانشناس خاطرنشان کرد: کودکان در دوران کودکی وقت بیشتری برای بازی کردن دارند، بنابراین باید از این دوران به نحو احسن استفاده و بازی کنند.

محبوبی تصریح کرد: هنگامی که کودکان با بزرگترها به ویژه والدین بازی می‌کنند بازی آنها هدف‌دار می‌شود و در بازی به خیلی از چیزها که در ذهنشان است، دست می‌یابند.

وی تاکید کرد: والدین نباید در تمامی بازی‌های کودکان خود را دخالت دهند و گاهی باید شرایط و امکانات لازم را برای کودکان مهیا کنند تا خودشان به تنهایی بازی کنند.

این روانشناس گفت: هنگامی که والدین با کودکان به بازی می‌پردازند پدر و مادر از روحیات کودک شناخت پیدا می‌کنند و از قدرت درک کودکانشان آگاهی می‌یابند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا