گوناگون

بانک جامع آمار و اطلاعات آسیب های اجتماعی در سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر کهنسال روز چهارشنبه در نخستین نشست کارشناسان آمار دستگاه ها و سازمان های متولی در حوزه آسیب های اجتماعی و جرائم در تالار اجتماعات دادگستری زاهدان اظهار داشت: تشکیل کارگروه آمار با مشارکت دستگاه های اجرایی از جمله استانداری، پزشکی قانونی، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ثبت احوال، پلیس مبارزه با مواد مخدر، اداره کل زندان‌‌ها، بهزیستی و اداره اطلاعات در دستور کار قرار گرفته است.

وی از عدم برخورداری از استاندار های لازم و واحد های متمرکز در زمینه روش‌ها و تحلیل آمارها پیرامون حوزه آسیب های اجتماعی بیان داشت: داده های آماری بنیادی ترین اصل برای برنامه ریزی هستند و در واقع توسعه و تعالی بدون آمار دقیق غیر ممکن است.

وی با اشاره به این موضوع که مدیریت پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه نهاده شده است افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باید اطلاعات کامل و جامعی از مباحث مختلف در اختیار معاونت اجتماعی و پیشگیری دستگاه قضایی به منظور برنامه ریزی لازم قرار گیرد.

کهنسال وجود آمار و اطلاعات لازم در حوزه آسیب های اجتماعی را شرط ضروری در راستای برنامه ریزی، تصمیم گیری و مدیریت بهینه عنوان کرد و گفت: هر دستگاهی بدون تکیه بر آمار و اطلاعات امکان پیشرفت نخواهد داشت.

وی از آمار و اطلاعات، برنامه ریزی و مدیریت به عنوان سه ضلع مثلث توسعه یاد کرد و ادامه داد: برنامه ریزی مستلزم نگاه جامع به آمار است و علت عدم دستیابی به برخی از اهداف مورد نظر ناشی از عدم برخورداری از پشتوانه آماری است چراکه هرچه آمار صحیح تر باشد ضمانت اجرایی آن بالاتر است.

کهنسال ابراز امید واری کرد: با راه اندازی کارگروه تخصصی رصد آمار در استان و بانک جامع اطلاعات و همچنین کارگروه تخصصی در این راستا شاهد موفقیت های بیشتری در خصوص اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم در جامعه باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا