گوناگون

هلاکت مسئول شبکه ترور داعش در موصل/تخریب یک حسینیه در دیالی از سوی تروریستها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان نینوی اعلام کرد: نیروهای امنیتی طی عملیاتی در باب السرای در موصل در استان نینوی مسئول شبکه ترور داعش را بازداشت کردند.

منابع وابسته به فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع طی عملیاتی در مناطق الصقلاویه،الهیتاوین و نزدیکی پل کارمندان در فلوجه 1 ترور2یست را کشتند و 10 نفر دیگر را زخمی کردند و تعدادی از ادوات متعلق به آنها را منهدم کردند.

به گفته این منابع نیروهای واکنش سریع همچنین معبری که تروریست ها از آن برای امداد رسانی استفاده می کردند، منهدم کردند.

یک منبع وابسته به پلیس استان نینوی اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس به سوی یک خودرو غیر نظامی هنگام عبور از منطقه المهندسین در شمال موصل حمله کردند و وی را کشتند.

از سوی دیگر فرات التمیمی معاون اول استاندار دیالی گفت: افراد مسلح داعش اخیرا جنگی را علیه ترکمنهای شیعی در منطقه قره تپه در 112 کیلومتری شرق بعقوبه شروع کرده اند و مزارع را به آتش می کشند.

وی افزود: هدف داعش تحقق اهداف طایفه ای است و سیاست تهدید،گرسنه نگه داشتن،محاصره و راهزنی را سرلوحه کار خود قرار داده است و دولت مرکزی باید فورا برای توقف این اقدام خصمانه مداخله کند و مانع تکرار حوادث طوزخورماتو در قره تپه شود.سیاستمداران دیالی در قبال این حوادث سکوت اختیار کرده اند که این سئوال برانگیز است.

یک منبع امنیتی در بصره اعلام کرد: سرتیپ ستاد علی الهاشمی فرماندهی لشکر 14 پیاده بصره را برعهده گرفته است.

از سوی دیگر احمد الزرکوشی مسئول منطقه السعدیه در استان دیالی اعلام کرد: افراد مسلح وابسته به داعش به روستای زرکوش در هفت کیلومتری شرق السعدیه حمله کردند و ساکنان به مقابله به آنها برخاستند.

وی افزود: افراد مسلح به اطراف روستای زرکوش نفوذ کردند و حسینیه امام اعظم را منفجر و ویران کردند.این حادثه جنایتی شنیع ضد خانه های خدا و حاکی از طرح خصمانه با هدف شعله ور کردن فتنه طایفه ای در السعدیه است.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: جاسم النمراوی نظامی عراقی پس از اینکه کوشید مانع نفوذ یک خودرو بمبگذاری شده که عامل انتحاری آن را هدایت می کرد به مرکز نظامی در شرق هیت در استان الانبار شود کشته شد.

منابع امنیتی در استان بابل از عملیات ارتش عراق علیه گروههای مسلح در منطقه جرف الصخر در شمال بابل و مناطق صندیج،الرویعیه،الفارسه و هلاکت تعدادی از تروریستها خبر دادند.

این در حالی است که بر اثر انفجار انتحاری در مقابل بیمارستان هیت در استان الانبار چهار نظامی عراقی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.این زمانی رخ داده که عامل انتحاری قصد داشت به نظامیانی که در انفجار دیگری زخمی شده اند حمله کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا