گوناگون

شورای شهر همدان و دانشگاه آزاد تفاهم نامه امضا کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان ظهر چهارشنبه در آیین انعقاد این تفاهم نامه از تشکیل هفت کمیسیون مربوط با مدیریت شهری در این شورا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شورای چهارم در برنامه ریزیهای کلان شهری باید ورود داشته و برنامه های بلند مدت و اثرگذار را تدوین کند تصمیم بر تشکیل مركز مطالعات و پژوهش‌ها گرفته و این موضوع پس از طرح در صحن شورا به تصویب رسید.

کامران گردان با بیان اینکه در جلسات مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان علاوه بر اعضای شورا، اساتید و کارشناسان امور شهری نیزحضور دارند، اضافه کرد: می توان با بهره گیری از ظرفیت این مركز برنامه های بلند مدت و کلان شهری را تدوین کرده و به تدریج در ایجاد مدیریت واحد شهری استفاده کرد.

گردان با اشاره به اینکه شهرهای دیگر نیز می توانند از تجربیات این مرکز در راستای پیشبرد امور شهری استفاده کنند، اضافه کرد: رویکرد شورا استفاده از علم و دانش روز است که بر همین اساس سعی دارد تلفیق پژوهش، علم ، تجربه و ضوابط قانونی را در مدیریت شهری بکار گیرد.

نایب رئیس شوراي اسلامي شهر همدان نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان سرمایه ای ارزشمند برای این شهر است که به عنوان مرکز علمی بومی تلقی می شود.

محمد تبریزی با اشاره به اینکه شورای اسلامی دور چهارم ادامه دهنده اهداف شوراهای ادوار گذشته است، اظهار کرد: شورا باید با توجه به فراز و نشیبهای پیش روی خود به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کند که با توجه به روند روزافزون رشد و توسعه شهر‌ها و پیچیده‌تر شدن وظایف شورا و شهرداری‌ها در ارائه خدمت بهینه، همکاری و استفاده از تخصص و تجربیات دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

محمد تبریزی افزود: براین اساس و بمنظور همگام شدن با نیازهای شهر مطابق با آخرین یافته‌های علمی و همچنین در راستای بهره گیری از توان و ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه‌ها مرکز مطالعات و پژوهش های شورا نسبت به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اقدام کرد.

نایب رئیس شوراي اسلامي شهر همدان ابراز امیدواری کرد با انعقاد تفاهم نامه با تدابیر لازم به زودی با تعامل و همکاری به دستاوردها و راهکارهای اجرایی در مدیریت شهری دست یابیم.

عضو و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شوراي اسلامي شهر همدان نیز در ادامه این جلسه هدف از انعقاد تفاهم نامه‌ این مرکز با دانشگاه آزاد اسلامی را استفاده از ظرفیت‌های طرفین در راستای ایجاد رویکرد پژوهشی در فعالیتهای شهری برشمرد.

نرگس نوراله زاده هیئت امنا و شوراي پژوهشي را از ارکان مرکز بیان کرد و یادآور شد: هیئت امنای متشکل از اعضای شورای اسلامی شهرهمدان است.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فكر در مرکز، اظهار کرد: این بخش در راستاي استفاده از ظرفيت فكري نخبگان و ظرفيت علمي دانشگاهيان به منظور گردآوري و بررسي نظرات محققان و پژوهشگران در راستای رفع مشکلات کوتاه مدت و ارائه نظرات در برنامه های بلند مدت حسب درخواست کمیسیونهای مربوط شورا انجام مي‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان يكي ديگر از فعاليت‌هاي اين مركز را هدايت و حمايت از پايان‌نامه‌هاي كارشناسي ارشد و رساله‌هاي دكتري در حوزه مديريت شهري اعلام کرد و افزود:هیئت امنا در شورای پژوهش به این نتیجه رسیدند که فاصله پایان نامه ها و بخش اجرایی را کم کرده و در این زمینه اولویت کارهای اجرایی به دانشگاه ها اعلام شده و در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و در نهایت پایان نامه ها می تواند نسخه علمی مناسبی برای اجرا باشند.

نرگس نوراله زاده به مفاد تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه بستر اجرایی مناسب در حوزه علم و اجرا ایجاد شده و در فارغ التحصیلان نیز پیش زمینه علمی در خصوص مدیریت شهری ایجاد می شود.

رئیس کمیسیون فنی ، عمرانی ،امور زیربنایی و املاک شورای اسلامی نیز انعقاد تفاهم نامه بین مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا و دانشگاه آزاد واحد همدان را بسیار مهم دانست و گفت: امید است در این راستا با تعاملی که بین مدیریت شهری با مجموعه علمی ایجاد می شود بتوان پاسخگوی سطح انتظارات مردم بود.

حمیدرضا طبی مسرور افزود: انتظار می رود با ارتباط خوب و کارآمد بتوان نسبت به اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه در راستای پیشبرد طرحهای شهری اقدام کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز با اعلام آمادگی این مرکز برای همکاری و تبادل اندیشه و افکار با مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا اظهار کرد:تجربه نشان داده که انجام پروژه های مشترک با ادارات و مراکز علمی نتایج مثبتی را به دنبال داشته است.

سعید جامه بزرگی مجموعه شورای چهارم را ترکیبی از افراد نخبه و با تجربه دانست و افزود: همدان سومین شهر در سطح کشور بوده که این مرکز را تشکیل داده است.

وی مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا را مکانی برای اتصال تفکر علمی با حوزه اجرایی دانست و اضافه کرد: تشکیل این مرکز  نشان دهنده نگاه متعالی اعضای شورای چهارم به بالندگی بیشتر و گرایش به تعاملات علمی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا