گوناگون

بانک سپه پنج و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی گرفت

81134992 5645348

ˈسیدکامل تقوی نژاد ˈ روز چهارشنبه در نشست بررسی عملکرد مدیریت شعب بانک سپه منطقه مازندران در ساری افزود: تا کنون برای پنج میلیارد و 300 میلیون دلار از این مبلغ، طرح تعریف شده است.

وی با بیان اینکه اولین طرح با تسهیلات ارزی سال جاری بانک سپه مربوط به حوزه توسعه میدان نفتی است، ادامه داد: این بانک برای مشارکت در سرمایه گذاری بخش های کشاورزی و گردشگری نیز تسهیلات قابل توجهی را از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می کند.

تقوی نژاد گفت: موفقیت آمیز بودن مذاکرات هسته ای سبب شده است تا تبادلات ارزی در شش ماه اخیر در کشور رونق قابل توجهی بگیرد و هم اکنون فضای اقتصاد بین الملل بر اساس مبادلات ارزی روز به روز در ایران در حال بهبود است.

رییس هیات مدیره بانک سپه همچنین از برنامه این بانک برای جذب نیروهای جدید خبر داد و اظهار داشت: فراخوان استخدام بانک در این زمینه در آینده نزدیک در مطبوعات منتشر خواهد شد.

مدیر عامل بانک سپه به سیاست ها و مشکلات این بانک نیز اشاره کرد و گفت: موضوع توسعه فناوری اطلاعات (I.T) در سامانه بانکی اولویت طرح های این بانک است که بدون محدودیت منابع مالی برای خرید تجهیزات و جذب نیروی انسانی متخصص انجام می شود.

وی با بیان اینکه نرخ سود سپرده و تسهیلات باید اصلاح شود، افزود : در جلسه بعدی با وزیر اقتصاد و دارایی و شورای عالی پول و اعتبار، نرخ سود سپرده و تسهیلات به صورت کارشناسی تغییر خواهد کرد.

مدیر عامل بانک سپه از معوقات بانکی به عنوان یکی از مشکلات بانک ها از جمله بانک تحت مدیریتش یاد کرد و گفت: بانک سپه با صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی که معوقه دارند به صورت کارشناسی و نگاه حمایتی وارد مذاکره شده است.

وی افزود : راهکارهای مختلفی با هدف ایجاد انگیزه برای دریافت معوقات تبیین شده است تا بانک به مطالبات خود برسد. ک/2

2585/1654/508

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا