گوناگون

کار ساخت پایانه بین المللی فرودگاه ایلام آغاز شد

81134991 5645362

به گزارش ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در این آیین اظهار کرد: این پایانه در زمینی به گستره پنج هزار و 788 متر مربع در بازه زمانی 15ماه ساخته می شود.

وی ادامه داد: این طرح در سه مرحله و با اعتبار 100 میلیارد ریال از محل منابع شرکت فرودگاه های کشور و منابع استانی احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: 38 میلیارد ریال برای اجرای مرحله نخست این طرح شامل پی سازی، اسکلت بندی و دیوارچینی اختصاص یافته است.

بهادری ادامه داد: این پایانه با ظرفیت تقریبی 500 مسافر در روز با هدف تزانزیت و جابجایی مسافران بین المللی در فرودگاه ایلام ساخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: همزمان با این طرح عملیات اجرایی ساختمان جدید ایمنی و آتش نشانی و حفاظت فرودگاه نیز در زمینی به گستره دو هزار و 350 متر مربع آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: 44 میلیارد ریال اعتبار شرکت فرودگاه های کشور برای ساخت این ساختمان ها هزینه می شود و مدت زمان تکمیل این طرح نیز 12 ماهه پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، روزانه چهار پرواز هوایی در مسیر تهران – ایلام و برعکس 400 مسافر فرودگاه شهدای ایلام را جابجا می کنند.

وجود پایانه مسافری و تجاری در مرز بین المللی مهران و راه اندازی منطقه آزاد تجاری در این خروجی بین المللی در آینده نزدیک ضرورت افزایش شمار پروازهای فرودگاه شهدای ایلام برای جابجایی مسافران و حمل کالاها را دوچندان کرده است. ک/2

540/640

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا