گوناگون

با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، جاده ابریشم در حاشیه کویر مرکزی احیا می شود

81218605 5791212

به گزارش ایرنا، ˈابوالفضل صدرائیهˈ روز شنبه در آیین معارفه مدیر منطقه ویژه اقتصادی کاشان اظهار داشت: اخذ مصوبه منطقه ویژه اقتصادی کاشان یکی از اقدامات مهم برای اجرای این طرح بود.

وی با توجه به توانمندی تجاری و اقتصادی کاشان که در مجموعه دولت تعریف شده و همچنین با عنایت به شرایط خاصی که شهرستان بلحاظ صنعتی در مباحث صادرات غیرنفتی دارد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی کاشان به عنوان قلب اقتصاد ایران است.

وی تاکید کرد: با وجودی که زیرساخت های گمرکی در کاشان هنوز بطور کامل فراهم نشده، چون این شهرستان به عنوان هدف در بخش اقتصادی کشور تعریف شده است، سالانه با تلاش صنعتگران منطقه بیش از 300 میلیون دلار کالای غیرنفتی به کشورهای خارجی صادر می شود.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: رتبه منطقه کاشان بلحاط تعداد صنایع درحال بهره برداری، میزان سرمایه گذاری و صادرات غیرنفتی بطور متغیر، بین 13 تا 17 در بین استان های کشور است.

وی سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان 29 هزار میلیارد ریال در حوزه صنعت و شاغل بکار افزون بر 43 هزار نفر بطور مستقیم در واحدهای تولیدی صنعتی را از دیگر ویژگیهای شهرستان کاشان بیان کرد.

صدرائیه ابراز امیدواری کرد: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان بار دیگر شاهد احیای جاده ابریشم در حاشیه کویر مرکزی ایران باشیم.

فرماندار کاشان وسعت منطقه ویژه اقتصادی کاشان که به بندر خشک معروف است را یکهزار و 500 هکتار عنوان کرد و از دستگاه های خدمات رسان، آب، برق، گاز و مخابرات خواست برای تسریع در آماده سازی زیرساختها و آغاز بکار این منقطه از هیچ کوششی دریغ نورزند.

منطقه ویژه اقتصادی کاشان در حاشیه جاده قدیم کاشان به قم پس از شهر ˈمشکاتˈ، خارج از محدود شهری و نزدیک خط راه آهن کاشان – تهران قرار دارد که نزدیکی به خط راه آهن نشانه اهمیت اجرای این طرح در این منطقه است.

در این آیین ˈبهزاد کاظمیانˈ به عنوان مدیر منطقه ویژه اقتصادی کاشان معرفی شد.

562/545

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا