Mihanpostاجتماعیجامعهخانواده

با تشویق به پرورش استعداد کودکان کمک کنیم

به گزارش میهن پست – ناصر آزاده، روانشناس گفت: تشویق کردن می‌تواند به شکوفا کردن و ایجاد عزت نفس در کودکان و دانش‌آموزان کمک کند.
،ناصر آزاده، روانشناس  گفت: تشویق نقش مهمی در ایجاد انگیزه در کودکان و دانش‌آموزان دارد زیرا به آنها در شکوفا کردن استعدادها و توانایی‌های آن‌ها نقش اساسی دارد و به بارور کردن عزت‌نفس و ایجاد علاقه برای تلاش بیشتر به آن‌ها کمک می‌کند و در دو چندان کردن تلاش و علاقه آن تأثیر بسزایی دارد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران ، این استاد دانشگاه در ادامه افزود: با تشویق به موقع و با هدف بهره‌گیری درست و به موقع می‌توان به نتایج عالی و مفیدی دست یافت، اما تشویق کردن کودک باید پس از موفقیت‌های کوچک و حتی ناچیز کودک باشد تا بتوان انگیزه لازم را برای موفقیت‌های بزرگتر و بیشتر را در او به وجود آورد.kid_internet_dad

* افراط در تشویق می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد

وی ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که افراط در تشویق و یا تبعیض در این امر و تشویق‌های نابه جا ضمن ایجاد سردی و خستگی در کودک و دانش‌آموزان اثرات ناگواری را بر شخصیت آن بر جای می‌گذارد.

وی در پایان تصریح کرد: تشویق‌ها باید متناسب با فعالیت‌های محوله به کودک و دانش‌آموز باشد و با در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی و استعدادهای هر یک از آنها صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا