Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرخانواده

جزئیات طرح تشکیل “وزارت ازدواج و خانواده”

به گزارش میهن پست – نماینده مردم رباط کریم در مجلس از تکمیل طرح تشکیل “وزارت ازدواج و خانواده” در آینده نزدیک خبر داد.

به نقل از تسنیم؛ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرح تشکیل وزارت ازدواج و خانواده، گفت: در زمان تدوین این طرح به اشکالاتی برخورد کردیم که این اشکالات موجب شد که ما آن را مورد بررسی مجدد قرار دهیم.
وی ادامه داد: نظرات کارشناسی و تکمیلی از سوی کارشناسان رسیده که ما در حال جمع‌بندی این نظرات در خصوص طرح تشکیل وزارت ازدواج و خانواده هستیم. البته برای مدتی طرح مذکور به دلیل انعکاس گسترده و مخالفت برخی راکد ماند، اما در جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که این طرح به دلیل اینکه طرح عادی نیست باید بررسی زیادی بر آن صورت گیرد و در حال تلاش هستیم که این طرح پخته باشد تا به نیازهای جامعه پاسخ دهد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: مخالفان طرح اعتقاد داشتند که در حوزه جوانان نسبت به بحث تشکیل خانواده، شغل جوانان و جلوگیری از طلاق اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته و اگر کاری صورت گرفته، نتایج قابل قبولی نداشته، چرا که ما افزایش نرخ طلاق و کاهش نرخ ازدواج و مشکلات جوانان در تأمین مسکن و شغل را شاهد بوده‌ایم و در ادامه زندگی از جوانانی که تازه تشکیل خانواده دادند، حمایت نشده و در نهایت رشد جمعیت کشور به حمایت از قشر جوانان در امر تشکیل خانواده و حمایت‌های پس از آن بستگی دارد.

وی تصریح کرد: ناکامی وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان برای همه مخالفان طرح تشکیل وزارت ازدواج و خانواده مشهود است، اما ایراداتی که مخالفان طرح گرفته‌اند شامل بحث کوچک‌سازی دولت، بار مالی طرح و مغایرت با قانون‌اساسی است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: یکی از ایراداتی که ما پذیرفتیم این بود که عنوان طرح ما تشکیل وزارت ازدواج و طلاق بود و این عنوان شائبه‌هایی را ایجاد کرد و فکر کردند که با این عنوان شأن وزارتخانه پایین می‌آید. لذا ما عنوان طرح را وزارت ازدواج و خانواده قرار دادیم. البته کنترل و کاهش نرخ طلاق یکی از مواردی است که در این وزارتخانه کارهای خوبی پیش‌بینی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا