گوناگون

نمایندگان مجلس از سرمایه گذاران خارجی حمایت می کنند

81147229 5665725

به گزارش ایرنا، ˈاحمد امیرآبادی فراهانیˈ عصر پنجشنبه در نشست مشترک با 12 نفر از نمایندگان کشورهای خارجی در سالن اجتماعات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم افزود: در این راستا در سال های اخیر نیز قوانین خوبی در این زمینه تصویب شده است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قم ام القرای جهان اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی است، افزود: بزرگان بسیاری در این استان پرورش یافته اند و موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شده اند.

وی تاکید کرد: قم، امروز هم نقش مهمی در کشور دارد و مردم آن نیز همیشه الگوی مردم ایران بوده اند.

امیرآبادی با بیان اینکه قم علاوه بر کارکرد فرهنگی و اجتماعی در کشور در مسائل اقتصادی نیز می تواند سرآمد باشد، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اینکه چند سالی بیشتر از تاسیس آن نمی گذرد اما کارهای بزرگی در آن انجام شده است.

وی قرار گرفتن قم در محور مواصلاتی چندین استان کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و در دست ساخت بودن یک فرودگاه در داخل قم را از ویژگی های آن برشمرد و گفت: وجود نیروهای متخصص و چندین شهرک صنعتی در استان زمینه سرمایه گذاری را در قم فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه بیشتر کشورهای منطقه دچار نا امنی هستند، اظهار کرد: ایران جزو امن ترین کشورهای منطقه و قم نیز جزو امن ترین استان های ایران است.

امیرآبادی با اشاره به زائرپذیری قم گفت: سالانه بیش از 20 میلیون نفر زائر و گردشگر مذهبی به این استان سفر می کنند که برخی از این گردشگران از کشورهای اسلامی می باشند.

وی با اشاره به امتیازات خوب قم در امر سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: از جمله نیازمندی های استان، سرمایه گذاری در زمینه گردشگری می باشد.

12 نفر از سفیران و رایزن های اقتصادی کشورهای آسیایی و اروپایی به منظور آشنایی با توانمندی های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم امروز از این منطقه بازدید کردند و با گفت وگو با مسوولان این منطقه با مزیت ها و امکانات آن برای سرمایه گذاری آشنا شدند.

در این بازدید نمایندگان کشورهای ایتالیا، ترکیه، ژاپن، کره شمالی، چین، افغانستان، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان و فیلیپین حضور داشتند.

ˈمنطقه ویژه اقتصادی سلفچگانˈ به وسعت دو هزار هکتار در 50 کیلومتری جنوب غربی شهر قم و در 185 کیلومتری شهر تهران و در چهار راه جاده های ترانزیت در مرکز ایران واقع شده است.

این منطقه مهم ترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی و اقتصادی کشور به شمار می رود که در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و آزادراه های اصلی جنوب، شرق و غرب ایران قرار دارد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان دارای موقعیتی ممتاز و منحصر به فرد در برقراری ارتباط با کشورهای اروپایی، آسیای میانه و خلیج فارس برای تولید، واردات، صادرات و ترانزیت کالاست و نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان کشور دارد. ک/2

7406/ 550/ 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا