Mihanpostسیاسی

حقیقت‌پور :تحریم‌های جدید علیه ایران خلاف توافقات ژنو است

به گزازش میهن پست –نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ایران در توان دفاعی نیازی به شرکت‌های تحریم‌ شده چینی و اماراتی ندارد، گفت: تحریم‌های جدید خلاف روح توافقات ژنو است، از این رو آمریکا با این اقدامات دیوار بی‌اعتمادی را ارتقا ندهد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا ضد ایران و ادعاهای این کشور درباره ارتباط این شرکت‌ها با برنامه موشکی کشورمان، گفت: سوء‌ظنی که رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام نسبت به آمریکایی‌ها دارند، از اینگونه رفتار مقامات و مسئولان واشنگتن حاصل می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاریخ نشان داده آمریکاها هیچ‌گاه قابل اعتماد نیستند، تصریح کرد: به کوری چشم آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی باید اعلام کنیم که توان علمی دانشمندان و جوانان ایرانی به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که ایران نیازی به این شرکت‌ها برای ارتقا توان دفاعی خود ندارد.

وی با تاکید براینکه کشورهای استکباری هیچ‌گاه نمی‌توانند سدی در برابر پیشرفت های ملت ایران به وجود آورند، افزود: امروز دانش هسته‌ای و توان دفاعی کشور با عزم جوانان ایرانی بومی‌سازی شده و با این توان کشورهای استکباری نمی‌توانند با تحریم ایران را محاصره کنند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه هر میزان فشارها بر جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا کند کشورمان به مانند میخی است که بیشتر در زمین فرو می‌رود و استحکام آن بیشتر می‌شود، تصریح کرد: اعمال تحریم ها نه‌ تنها ملت ایران را از راهی که انتخاب کرده‌اند باز نمی‌دارد بلکه بلندای دیوار بی‌اعتمادی به آمریکا را ارتقا می دهد.

وی با تاکید براینکه اعمال تحریم‌های جدید ضد ایران خلاف روح توافقات ژنو میان ایران و۶ قدرت جهانی است، ادامه داد: با ایجاد فضای بی‌اعتمادی در مذاکرات، طرف ایرانی قطعا حساس‌تر از گذشته به پای میز مذاکره می‌رود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه طرف غربی به ویژه مقامات آمریکایی به دنبال کارشکنی در روند مذاکرات ایران و غرب برای حل مسئله هسته‌ای کشورمان هستند، گفت: طرف غربی مذاکره کننده با ایران هر از چند گاهی با دست‌آویز قرار دادن مسائل دفاعی کشورمان چه در حین مذاکرات و پس از آن سعی دارد از این طریق بر روند مذاکرات تاثیرگذار باشد اما باید این نکته را به آنها یادآور شد که مذاکره درباب توان دفاعی کشور خط قرمز و منطقه مین گذاری شده ایران است و اجازه هیچ گونه دخالتی به غرب‌ها در این زمینه داده نمی شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته با صدور بیانیه‌ای گروهی از شخصیت‌ها و شرکت‌های متهم به همکاری با دولت ایران در دور زدن تحریم‌های نفتی و همچنین پیشبرد برنامه موشکی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا