گوناگون

بتن ریزی، این بار بر روی 2 کارگر ساختمانی

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: سهل‌انگاری حین بتن‌ریزی در ساختمان در حال ساختی در شهر مرند، باعث شد دو کارگر زیر بتن گرفتار شوند.

حبیب حسینقلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، گفت: این حادثه در ساعت 12:30 ظهر امروز -7 مهر- به اتاق فرمان 115 استان گزارش شد.

وی ادامه داد: با اعزام به موقع تکنسین‌های پایگاه مرند، 2 کارگر از زیر بتن نجات یافته و بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی با علائم حیاتی به بیمارستان مرند منتقل شدند.

حسینقلی‌زاده یادآور شد: وضعیت عمومی یکی از این کارگران چندان مساعد نیست.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور در 10 سال گذشته (1383 تا 1392) 12 هزار و 437 نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند.

بر اساس آمارهای موجود به طور معمول مرگ‌های ناشی از حوادث کار بیشتر در فصل تابستان رخ می‌دهد، طوری که تنها در تابستان دو سال پیش بترتیب 568 (سال 1392) و 491 (1391) مورد مرگ در تابستان رخ داده است.

هم‌چنین سقوط از بلندی، اصابت اجسام سخت، برق‌گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن به ترتیب مهم‌ترین علل مرگ بر اثر حوادث کار هستند.

طی سال گذشته 1994 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با سال پیش از آن با شمار تلفات حوادث کار 1796 نفر، 11 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا