گوناگون

‌دامغان بالغ بر 120 اثر تاریخی ثبت شده دارد

فرماندار دامغان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در این شهر کهن گفت: بالغ بر 120 اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در این شهرستان شناسایی شده و به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، علی اصغر مجد در دیدار رئیس و کارکنان اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان اظهار کرد: با وجود ثبت این آثار تاریخی، هنوز آثار زیادی در شهرستا است که باید شناسایی و از طریق رسانه‌ها معرفی شوند‌.

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های گردشگردی در این شهرستان به نامگذاری هفته گردشگری اشاره و اظهار کرد: هدف از این نامگذاری، بالا بردن آگاهی و شناخت مردم از اهمیت و نقش جهانگردی در جامعه جهانی است و علاوه بر آن تلاش بر این است تا از این طریق چگونگی تاثیرپذیری ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از طریق جهانگردی‌ منعکس شود.

وی ادامه داد: امروزه گردشگری یکی از پررونق‌ترین فعالیت‌های اقتصادی جهان است و این صنعت اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریعتری نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی رشد کرده و با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، یک صنعت پیشرو تلقی می‌شود.

فرماندار دامغان افزود: امروزه گردشگری به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را”صادرات نامریی” می‌گویند.

وی اظهار کرد: این شهرستان از نظر پتانسیل‌های گردشگری و فرهنگی و صنایع دستی بسیار غنی است. ضمن اینکه در سال جاری اعتبارات مناسبی در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظر گرفته شده است، اگر چه اعتبارات دولتی برای پیشبرد اهداف بلند میراث فرهنگی بسیار اندک است و باید به بخش خصوصی نگاه ویژه داشت‌.

فرماندار دامغان با اشاره به اینکه تاریخ و پیشینه شهرستان دامغان به پیش از میلاد مسیح ‌برمی‌گردد، یادآوری کرد: دامغان علاوه بر آثار تاریخی از جاذبه‌های گردشگری متعدد برخوردار است که از قضا مورد استقبال گردشگران هستند، بطوری که تنها در دو ماهه اول سال بالغ بر 350 هزار گردشگر از مجموعه چشمه علی دامغان بازدید کردند.

همچنین معصومه داوودیان رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری این شهرستان ضمن تبریک هفته جهانگردی و گردشگری گزارشی از روند اجرایی برنامه‌های این اداره در شهرستان دامغان‌ ارایه داد.

به گزارش ایسنا، مجموعه تاریخی چشمه علی، مسجد تاریخانه از کهن‌ترین مساجد ایران، برج پیرعلمدار، برج طغرل، گنبد زنگوله و… از جمله آثار تاریخی این شهر کهن هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا