گوناگون

ورود دو گروه گردشگر خارجی به زنجان

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب، از ورود دو گروه گردشگر خارجی به زنجان خبر داد و گفت: این گروه فردا وارد استان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، محمدرضا قربانی امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در زنجان که قرار است فردا از طریق راه‌آهن شمال‌غرب صورت گیرد، افزود: راه‌آهن شمال‌غرب برای برنامه فردا همه تهمیدات لازم شامل سرویس‌دهی مناسب به قطارهای گردشگران اروپایی را اتخاذ کرده است.

وی با اشاره به این‌که این دو تور در قالب گردشگرانی از ملیت‌های مختلف خواهد بود، تصریح کرد: با همکاری شرکت‌های ترک، مجار و ایرانی و تحت نام تور مسافرتی “هزار و یک شب” و “تور عقاب” از مرز ریلی رازی در آذربایجان غربی، امروز وارد کشور شدند.

این مسوول در ادامه با اشاره به عملکرد راه‌آهن شمال‌غرب طی شش ماهه نخست امسال، از جابه‌جایی یک میلیون و 970 هزار مسافر با 4833 رام قطار خبر داد و اظهار کرد: این میزان جابه‌جایی مسافر با رشد 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده است. این در حالی است که در بخش بار نیز شاهد جابه‌جایی 137 میلیون و 206 هزار و 85 تن – کیلومتر خالص بار حمل توسط خطوط ریلی راه‌آهن شمال‌غرب بودیم که این تعداد بار توسط دو هزار و 893 رام قطار انجام گرفته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب هم‌چنین میزان بارگیری تخلیه شده راه‌آهن را نیز طی شش ماهه اول امسال 287 هزار و 870 تن دانست و خاطرنشان کرد: در بخش حمل مسافر با اقدامات صورت گرفته توانستیم حرکت قطارهای زنجان به مشهد را روزانه کنیم، این در حالی است که در تلاش هستیم تعداد واگن‌های درجه یک را نیز افزایش دهیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا