گوناگون

بحران آب و کمبود شدید منابع آبی در ‌سمنان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان‌، گفت: استان سمنان با وضعیت بحران آب و کمبود شدید منابع آبی روبروست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، عباس تجلی در مراسم تودیع و معارفه مدیر امور آبفای دامغان با اشاره به اینکه بحران آب و کمبود شدید منابع آبی در کشور و از جمله استان سمنان جدی است، اظهار کرد: از همه مردم تقاضا داریم تا مدیریت لازم را در مصرف بهینه آب داشته باشند و از هدر روی آن بصورت جدی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات موجود شرکت آب و فاضلاب در راستای طرح تکریم مردم و خدمات رسانی بهتر ‌از هیچ تلاشی در امر سقایی و آبرسانی به مردم استان دریغ نمی‌کند‌.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس موجب عزت و سرافرازی ملت ایران در دنیا شده است، لذا بر همه ما لازم است تا خاطره آن دوران مقدس را گرامی بداریم تا نسل‌های آینده از تجربیات ارزشمند دوران دفاع مقدس بهره‌مند شوند‌.

همچنین فرماندار شهرستان دامغان نیز با اشاره به اهمیت منابع آبی و نقش آن در توسعه و رشد اظهار کرد: آب منبع حیاتی برای هر پدیده زیستی و انسانی است‌.

وی ادامه داد: امروز مدیریت و حفاظت آب نه تنها در کشور بلکه در استان هم دارای اهمیت بالایی است‌.

فرماندار دامغان ‌با اشاره به اینکه در شهرهایی که از جمعیت بیشتری بر خوردارند، مدیریت توزیع و مصرف آب وضعیت بهتری دارد، گفت: ما درحد امکان باید برنامه ریزی خوبی‌ داشته و مدیریت و نگهداری و حفاظت از منابع آبی را در دستور کار قرار دهیم‌.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان، اضافه کرد: باید از این مقدار آبی که در دسترس داریم بخوبی نگهداری و استفاده بهینه کنیم‌.

مجد با بیان اینکه سفره‌های زیر زمینی با شرایط موجود هیچگاه تقویت نمی‌شوند، افزود: باید تهدید بزرگ کم آبی را جدی گرفت و با تعویض شبکه‌های فرسوده‌، جلو‌گیری از مصارف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی که هر روز در حال افزایش است و مصرف بهینه، مدیریت منابع آبی و… در مقابل این تهدید جدی ایستاد.

به گزارش ایسنا، در این آیین ضمن تقدیر از یزدان فرید مدیر قبلی آبفای شهرستان دامغان، مهندس مطهری نژاد نیز بعنوان مدیر جدید امور آبفای منطقه دامغان معرفی شد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا