گوناگون

بخش تولید با مشکلات عدیده ای روبرو است/ مسئولان برای توسعه تولید داخلی تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه یکشنبه محسن خوانساری در دیدار با صاحبان صنایع در لکه صنعتی خیرآباد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی مسائل اقتصادی اظهار داشت: دست یابی به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری نیازمند استفاده از مدیریتی جهادی بر مبنای دانش و علم است تا بتواند با دست یابی به اقتصاد مبتنی بر علم در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کند.

فرماندار ورامین بازبینی و بازتعریف مزیت های اقتصادی کشور بر اساس فراوانی مواد اولیه، در اختیار داشتن دانش فنی، پرمشتری بودن در بازارهای جهان، تولید کالاهایی با ارزش افزوده بالا، دارا بودن ظرفیت بالای اشتغال زایی و دارا بودن حداقل پیامدهای آلایندگی و زیست محیطی را در راستای افزایش درآمدها و کاهش هزینه ها بسیار مفید و موثر دانست.

خوانساری متذکر شد: در شرایطی که دشمنان با تمام توان و قوا اقتصاد کشور را مورد آماج حملات خود قرار داده اند، اتخاذ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیاده کردن آنها در جامعه، می تواند بسیار راهگشا باشد.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر و با توجه به وضعیت تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره مندی از الگوی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری راه نجات کشور از بحران اقتصادی است و استقلال به این معنا نیست که تمام کالاهای مورد نیاز کشور را بتوانیم خود تولید کنیم بلکه به این مفهوم است که بتوانیم کالاهای استراتژیک را در کشور تولید و از دیگران بی نیاز شویم.

وی ادامه داد: با تکیه بر توانایی های خود و امکانات و منابع کشور و با نگاه ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، موجبات پیشرفت هرچه بیشتر را با توکل بر خدا فراهم کنیم و در این زمینه بخش صنعت  می تواند در زمینه تولید و اشتغال در کشور قدم های موثر و مفیدی بردارد به همین خاطر در این زمنیه دولت توجه جدی به بخش صنایع دارد که اثرات آن تاحدودی مشخص شده است.

خوانساری اضافه کرد: تمامی مردم و مسوولان وظیفه دارند تا در جهت ایجاد جهش اقتصادی در جامعه باتوجه به عزم ملی مورد نظر مقام معظم رهبری به تولید درونی و استفاده از ظرفیت های درونی کشور روی آورند.

این مسئول اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: دولت یازدهم  در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت خواهد کرد که بخشی از آن اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها است زیرا با اصلاح قیمت ها و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها برخی مشکلات برطرف می شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته با اصلاح قیمت ها، بخشی از منابع حاصله به حمایت از تولید و بهینه سازی انرژی اختصاص پیدا می کند که امیدواریم اثرات آن در زندگی مردم در کم ترین زمان ممکن مشخص شود.

وی گفت: بخش تولید و فعالان این عرصه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند که رفع این مشکلات و موانع توسعه فعالیت نیازمند توجه تمامی مسوولین است که این امر همان مدیریت جهاد مد نظر  رهبری است.

خوانساری در خصوص لزوم توجه به منطقه اقتصادی خیرآباد گفت: با رایزنی های صورت گرفته این منطقه به لکه اقتصادی تبدیل شده و این مهم زمینه ساماندهی صنایع مستقر در این منطقه را فراهم آورده است.

این مسئول تأکید کرد: با هماهنگی های به عمل آمده کمیته ای تخصصی شامل اداره صنعت ، معدن و تجارت، هیأت امنای لکه صنعتی خیرآباد و شهرداری تشکیل شده که این کمیته به صورت تخصصی مشکلات صاحبان صنایع مستقر در این منطقه را بررسی و راهکارهای عملی در جهت رفع این مشکلات ارائه خواهد داد.

فرماندار ورامین امنیت را لازمه توسعه اقتصادی منطقه اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حضور در یک منطقه پیش از هر چیز به امنیت آن منطقه اهمیت می دهند تا در سایه آن بتوانند سرمایه خویش را حفظ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا