گوناگون

ضرورت ایجاد مدرسه استعدادهای درخشان در سراب/ 7 مدرسه شهرستان نیازمند بازسازی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مطلبی دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس آموزش و پرورش سراب گفت: مدرسه جای درس و مشق است و به هیچ عنوان نباید آغشته به سیاست بازی و کارهای حاشیه ای دیگر باشد.

رییس جدید آموزش و پرورش شهرتان سراب با انتقاد از نبود مدرسه استعدادهای درخشان در این شهرستان خاطر نشان کرد: برخی خانواده های سرابی به ناچار برای تحصیل فرزندان با استعداد خود در این مدارس به شهرهای دیگر مهاجرت می کنند و این امر لزوم ایجاد مدرسه ویژه استعدادهای درخشان را نشان می دهد.

سرپرست سابق آموزش و پرورش سراب نیز در این مراسم با ترسیم سیمای آموزشی این شهرستان گفت: در سراب 29 مجتمع های آموزشی شامل 20 مجتمع آموزشی شهری و 9مجتمع آموزشی روستایی وجود دارد که در مجموع 239 آموزشگاه مشغول ارایه خدمات به دانش آموزان هستند.

یعقوب اسماعیلی جمعیت دانش آموزی سراب را 16هزار و 800 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد هفت هزار و 700 دانش آموز دختر و 9 هزار و 90 نفر دانش آموزان پسر هستند.

وی از همکاری یک هزار و 600 نفر به عنوان معلم با آموزش و پرورش سراب خبرداد و افزود: در سراب بیش از یک هزار و 700 نفر نیز بازنشته فرهنگی داریم و علاوه بر آن 90 شهید دانش آموز و 16  شهید معلم نیز از این شهرستان در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده اند.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه هفت مدرسه در سراب در سال های گذشته تخریب و بازسازی شده اند، گفت: هفت باب مدرسه دیگر نیز نیازمند توجه و بازسازی هستند و همچنین عملیات مقاوم سازی دو مدرسه نیز در این شهرستان انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا