گوناگون

بخش کشاورزی شهرستان فیروزکوه دارای مزیت های نسبی فراوان است

81211794 5779201

به گزارش ایرنا، ˈروح الله درویش خضریˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سیمای بخش کشاورزی شهرستان فیروزکوه اظهارکرد: این منطقه با دارا بودن 18 هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی و برخورداری از 235 هزار هکتار منابع طبیعی، وسیع ترین شهرستان استان تهران است.

وی گفت: مزایای نسبی فراوان در بخش کشاورزی منطقه وجود دارد که تاکنون 165 مورد آنها شناسایی و احصاء شده است.

درویش خضری افزود: این منطقه با متوسط تولید سالانه 66 تن عسل، سه هزار و 53 تن گوشت قرمز، پنج هزار و 500 تن گوشت مرغ، 9 هزار و 500 تن شیر، هزار و 600 تن ماهی، 40 هزار تن محصولات باغی و 67 هزار و 150 تن انواع محصولات زراعی، به عنوان یکی از مناطق مهم کشاورزی استان به شمار می رود.

وی افزود: در عرصه تولید بچه ماهی، این شهرستان با تولید 34 میلیون قطعه بچه ماهی یکی از قطب های تولید این محصول است و علاوه بر آن با تولید 650 هزار قطعه مرغ یکی از قطب های تولید مرغ و پرورش مرغ گوشتی کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه همچنین خاطرنشان کرد: وجود پنج هزار رأس دام سنگین و 250 هزار رأس دام سبک در قالب دام های بومی و عشایری، دیگر مشخصه بخش کشاورزی شهرستان است.

وی یادآور شد: هم اینک بزرگترین مرکز تولید و انجماد اسپرم گاوی خاورمیانه که نخستین مرکز با سیستم مداربسته از این دست در سطح جهان است، در شهرستان فیروزکوه احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

درویش خضری گفت: وجود دومین مرکز مرغ لاین کشور (پس از شهرستان بابل) و احداث بزرگترین مرکز اصلاح نژاد گوسفند کشور (با 50 درصد پیشرفت فیزیکی) بر اهمیت این منطقه افزوده است.

وی تصریح کرد: در پنج سال گذشته در مجموع 327 هکتار از اراضی و باغات منطقه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد که از این نظر به اندازه 50 سال گذشته عملیات انجام شده است.

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به زیر کشت رفتن هزار و 500 هکتار از اراضی منطقه به کشت گندم و جو آبی و دیم، ابراز امیدواری کرد؛ حدود 2 هزار تن محصول گندم تا پایان مرداد ماه از این اراضی برداشت شود.

تهرام/8142/1457/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا