گوناگون

برای تنها گذاشتن کلاس اولی‌ها در مدرسه آنها را فریب ندهید‌

یک روانشناس گفت: برخی والدین برای تنها گذاشتن کودکان کلاس اولی خود در مدرسه آنها را فریب می‌دهند که این امر نه تنها کمکی به وضعیت کودک نکرده، بلکه اضطراب او را تشدید می‌کند.

فاطمه مرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، عدم شکل گیری امنیت را مهم‌ترین عامل خودداری کودکان از رفتن به مدرسه عنوان کرد و افزود: اینکه برخی کودکان کلاس اولی از رفتن به مدرسه اجتناب کرده و با حضور در مدرسه دچار اضطراب می‌شوند، ریشه در دوران خردسالی آنها دارد.

وی عنوان کرد: این کودکان در سال‌های پیش از مدرسه و به ویژه در دو سال اول زندگی امنیت لازم را از والدین خود نگرفته‌اند و این امر موجب شده تا آنها به محض ورود به فضای جدید و دوری از خانواده دچار اضطراب شوند.

مرادی عنوان کرد: باید با نشان دادن تصاویر و فیلم‌های خوشایند از محیط مدرسه ذهنیت خوبی از مدرسه را در ذهن کودک ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: همچنین والدین می‌توانند این کودکان را چند روز پیش از شروع مدارس به مدرسه برده و با کودک خود در مدرسه گردش کرده و با او به کلاس درس رفته و پشت نیمکت بنشینند.

این روانشناس در خصوص رفتار برخی والدین که کودک کلاس اولی خود را به مدرسه برده و بچه را به اصطلاح خود فریب داده و زمانی که کودک روی بر می‌گرداند، او را تنها گذاشته و می‌روند، هشدار داد.

وی افزود: انجام این حرکت نه تنها تاثیری در کاهش اضطراب و ترس کودک نداشته، بلکه نگرانی و اضطراب او را نیز تشدید می‌کند.

مرادی معتقد است: والدین باید با روش‌های اصولی به کودکان خود تفهیم کنند که مدرسه محیط امنی برای آنها‌ست و در این زمینه نیز می‌توانند از معلم و مربی کمک بگیرند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا