گوناگون

برای کاهش هزینه واحدهای تولیدی در همدان برنامه ریزی شده است

81135017 5645387

ˈعباس احمدیˈروز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در باره تأثیر اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت مسوولیت دو کارگروه صنعت و معدن و تنظیم بازار را از 12 کارگروه تشکیل شده برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را بر عهده دارد که دبیر کارگروه صنعت و معدن معاون امور تولید است.

وی ادامه داد: تا کنون دو جلسه کارگروه صنعت و معدن برگزار شده است که بر اساس نتایج مرحله اول قانون هدفمندی یارانه‎ ها واحدهای صنعتی که ممکن است در مرحله دوم آسیب ببینند شناسایی شده اند.

احمدی تصریح کرد: تاکنون هیچ دستور العمل و بسته حمایتی از تولید توسط دولت ابلاغ نشده است اما واحدهای تولیدی که ممکن است در اجرای مرحله دوم آسیب ببینند شناسایی و آمادگی لازم برای کمک به این واحدها در استان ایجاد شده است.

این مسوول تصریح کرد: پیش بینی می شود واحدهای صنعتی چون سیمان که انرژی بیشتری چون برق، سوخت فسیلی و گاز مصرف می کنند با قیمت تمام شده بالایی مواجه شوند، بنابراین برنامه هایی تدوین شد تا صرفه جویی در مصرف انرژی انجام شود و هزینه های تولید کاهش یابد.

احمدی ادامه داد: برای انجام برنامه های تدوین شده نیاز به تأمین منابع مالی است که باید بانک های عامل پای کار بیایند و سرمایه در گردش اضافی که واحدهای تولیدی نیاز دارند، تأمین کنند.

وی تأکید کرد: نوسازی و بهسازی تکنولوژی ها که در مرحل اول اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نادیده گرفته شد، در مرحله دوم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور تولید استان همدان تصریح کرد: اگر منابع کافی برای تجهیز و نوسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته شود، می تواند مصرف انرژی را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

احمدی ادامه داد: استان آمادگی لازم برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها را دارد تا بتواند به بهترین شکل ممکن این قانون را اجرا کند.

7532/575

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا