گوناگون

برخی دانشگاه ها به فکر اشتغال دانشجویان نیستند/ تاکید علمی کاربردی به ایجاد رشته شغل

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالعزیز ابراهیم زاده بعد از ظهر چهارشنبه در نشست مشترک استاندار با مدیران مراکز علمی کاربردی اردبیل تصریح کرد: در عین حال تاکید دانشگاه علمی کاربردی به ایجاد رشته شغل است و در این خصوص در بین دانشگاه ها پیشتاز هستیم.

وی ایجاد 188 رشته شغل در این دانشگاه را در راستای این سیاست عنوان کرد و افزود: دانشگاه علمی کاربردی اردبیل با 9 هزار و 275 نفر دانشجو 13 درصد از دانشجویان استان را آموزش می دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از جمله سیاست های اصلی این دانشگاه را پرورش نیروهای مهارتی عنوان کرد و افزود: آموزش ها در محیط کار انجام می شود.

به گفته ابراهیم زاده برخی مراکز از جمله هلال احمر، کشاورزی و گردشگری خود در بطن کار هستند و این نشان می دهد علمی کاربردی ارتباط تنگاتنگ بین آموزش و اشتغال ایجاد کرده است.

وی معتقد است در عین حال این موضوع به دلیل عدم آشنایی مردم با مباحث مهارتی نیازمند فرهنگ سازی است.

فقط چهار درصد دانشجویان غیر بومی اند

ابراهیم زاده با بیان اینکه این دانشگاه با 20 مرکز در چهار شهرستان حضور آموزشی دارد، اضافه کرد: در اردبیل، خلخال، گرمی و پارس آباد دانشگاه داریم.

وی افزود: از این تعداد پنج مرکز خصوصی، هشت مورد دولتی و هفت مورد عمومی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ادامه داد: در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت فرهنگ و خدمات و هنر 60 درصد دانشجویان در مقطع کاردانی و 40 درصد در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

وی مجموع زیربنای فضاهای فیزیکی این دانشگاه در سطح استان را 52 هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: به طور میانگین هر دانشجو برخوردار از 6.5 متر مربع فضا است.

به گفته ابراهیم زاده از کل دانشجویان این دانشگاه فقط چهار درصد غیر بومی بوده و مابقی بومی اند.

وی در عین حال ترکیب 30 درصدی دانشجویان دختر را نقطه قوت این مرکز عنوان کرد و افزود: بر خلاف سایر دانشگاه ها تعداد دانشجویان دختر ما کمتر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان معتقد است همین موضوع به تربیت نیروهای مهارتی که بعدا وارد چرخه اشتغال می شود کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا