گوناگون

دستگاه دولتی نیازمند کارشناس ارشد نیست/ مهارت آموزی در اولویت

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیران مراکز علمی کاربردی اردبیل تصریح کرد: دستگاه دولتی محل تحقیق و پژوهش نیست و بر همین اساس نیازمند به کارشناس ارشد و دکترا نخواهد بود.

وی با بیان اینکه فعالیت کاری در دستگاه اجرایی بیشتر مهارتی  و روتین است، اضافه کرد: به جای آن ادارات نیازمند نیروهای مهارتی هستند تا بتوانند امورات خود را اجرایی کنند.

وی با ذکر مثالی به مشاغل شهرداری اشاره کرد و  تاکید کرد: وقتی با آموزش مهارت می توان فرد را به کار بست جایی برای استفاده از نیروی پژوهشی در چنین دستگاهی نمی ماند.

استاندار اردبیل اجرای مدل آموزشی در تربیت نیرو را مختص کشورهای پیشرفته خواند و گفت: برعکس در کشورهای جهان سوم آموزش ها بیشتر جنبه تجربی دارد.

خدابخش معتقد است یکی از دلایل تشکیل جلاست متعدد در دستگاه های اجراییی غیر حرفه ای بودن کارکنان است و بر همین اساس جهت بهره وری دستگاه اجرایی باید زمینه آموزش حرفه ای کارکنان فراهم شود.

وی با اذعان به اینکه 99 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی معمولا مهارت خاصی حتی در رشته تحصیلی خود ندارند، تصریح کرد: اینجاست که نقش مهارت آموزی برجسته می شود.

رئیس شورای اداری استان معتقد است بسیاری از خلا آموزش مهارتی می تواند از سوی دانشگاه های علمی کاربردی رفع شود.

وی تاکید دارد که اردبیل نیازمند آموزش کارکنان است و دستگاه ها نیز باید از دوره های مهارت آموزی استقبال کنند.

خدابخش بخشی از نیاز آموزشی فعلی استان را در حوزه صنعت دانست و گفت: اگر استان به دنبال محوری کردن صنعت در توسعه خود است باید این محوریت همراه با آموزش باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا