گوناگون

مانور استاني امداد و نجات كوهستان در دامغان برگزار مي شود

به گزارش خبرنگار مهر، علي اصغر مجد بعد از ظهر چهارشنبه در نشست مديريت بحران شهرستان دامغان در محل فرمانداري اين شهرستان با اشاره به برگزاری مانور استاني امداد و نجات كوهستاني در این شهرستان اظهار داشت: يكي از اهداف این مانور افزايش توانمندي، آگاهي و مشاركت مردم در مقابله با حوادث و بحران ها و به نمايش گذاشتن توان و قدرت امدادگران و دستگاه هاي اجرايي است.

وي يادآور شد: آموزش و بالا بردن آگاهي شهروندان مهمترين كار براي مقابله با حوادث و بحران هاي احتمالي است و توجه به اين امر ضروري و مهم است.

نماینده دولت در شهرستان دامغان با بيان اينكه با مديريت خوب مي توانيم در برخورد با حوادث موفق باشیم تأكيد كرد: دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد مديريت بحران شهرستان بايد در روزهاي برگزاري مانور تمام توان و ظرفيت خود را در بهتر برگزار شدن اين مانور به كار بگيرند.

مجد گفت: اعضا ستاد مديريت بحران شهرستان دامغان مسائل و مشكلات در حوزه بحران و حوادث را رصد كنند و گزارش آن را به اين ستاد ارائه دهند.

كاهش 42 درصدي بارندگي استان سمنان در سال زراعي جاري

دبير ستاد حوادث غير مترقبه شهرستان دامغان نيز در اين جلسه از كاهش 42 درصدي بارندگي طی سال زراعي جاري در استان سمنان خبر داد و گفت: این استان در سال 93-92 بعد از استان البرز بیشترین كاهش بارندگي را داشته كه طي 10 سال گذشته بي سابقه بوده است.

عباس طاهران پور با اشاره به خسارت سيل ارديبهشت ماه سالجاری در روستاهاي مناطق شرقي دامغان افزود: اعتبارات لازم با برآورد انجام شده از خسارت هاي حاصل از سيل اختصاص پيدا كرد كه دستگاه هاي اجرايي باید در جذب اين اعتبار تلاش كنند.

وی در خاتمه بر آمادگي مديران دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد مديريت بحران در موقع بروز حوادث احتمالي تأكيد كرد.

هفته حوادث و بلاياي طبيعي از 19 لغايت 25 مهر ماه سالجاري با عنوان ” عزم ملي، تدابير پيشگيري از حوادث و افزايش اميد در برابر بلاياي طبيعي” نامگذاري شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا