گوناگون

برخی روستاهای تویسرکان از آب شرب در بخش کشاورزی استفاده می کنند

81202880 5763687

ˈمهرداد موسویˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از مناطق روستایی شهرستان تویسرکان از کنتور آب بهره مند نیستند و به دلیل پرداخت نکردن آب بهای واقعی، از آب شرب به صورت بی رویه در بخش کشاورزی بهره می برند.

وی بیان کرد: علاوه بر این، حفر چاه های غیر مجاز و برداشت های غیر قانونی از منابع آبی به معضل کم آبی عمومی در روستاهای این شهرستان دامن زده است.

موسوی با تاکید بر اینکه باید علاوه بر فرهنگ سازی گسترده و عمیق از راهکارهای قانونی برای مدیریت مصرف بهینه آب در شهرستان و روستاهای تویسرکان بهره گرفت متذکر شد: در شرایطی که کم آبی یکی از مهمترین معضلات کنونی شهرستان، منطقه و کشور به شمار می رود، مدیریت صحیح مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در ضمن مجموعه الگوی کشت کشاورزی در شهرستان باید علاوه بر استفاده از ابزار و راهکارهای نوین و مکانیزه آبیاری و کشاورزی، به سمت و سوی الگوی کشت کم آب یعنی پرورش محصولات کشاورزی زود بازده با صرف آب کمتر، حرکت کند.

فرماندار تویسرکان اذعان کرد: در حال حاضر از 30 درصد از توان تصفیه خانه فاضلاب تویسرکان استفاده می شود که با جذب اعتبارات مورد نیاز باید به سمت بهره وری حداکثری از ظرفیت این تصفیه خانه حرکت کنیم.

وی خاطر نشالن کرد: در شرایط کنونی اصلاح فرهنگ عمومی در حوزه الگوی مصرف آب یکی از محورهای فرهنگ سازی اثر گذار در اجتماع به شمار می رود.

در سال های اخیر به دلیل کاهش بارش های آسمانی، حفر چاه ها و برداشت غیر قانونی از منابع آب زیر زمینی و مصرف بی رویه آب شرب در بخش کشاورزی، برخی از روستاها و مناطق شهرستان تویسرکان با معضل کم آبی روبه رو شده اند اما همچنان فعالیت های غیر مجاز در این زمینه ادامه دارد.

7531/576

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا