گوناگون

برخی مواقع در بازرسی ها باید برخورد علنی صورت گیرد

81202886 5763701

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سید محمد احمدی با حضور در جمع کارکنان اداره کل بازرسی استان فارس با توجه به نقش و جایگاه بازرسی در حکومت با تاکید بر اینکه نظارت امری عقلانی و مطابق با فطرت انسانی است افزود: خداوند نیز برای سلامت جسم انسان سازوکارهایی را تدارک دیده تا مانع از بروز فساد و آسیب در اعضای بدن شود.

استاندار فارس با اشاره به تاریخچه بازرسی در ادوار و حکومت های گذشته اعلام داشت: رسیدگی به امور و مشکلات مردم به عنوان یکی از وظایف حکومت ها همیشه مدنظر بوده و اکنون به لحاظ گستردگی دامنه مشکلات، وجود دستگاه نظارتی امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه گسترده شدن روز افزون سیستم اداری مشکلات فراوانی را ایجاد کرده خاطر نشان ساخت : باید با شفاف و کوتاه کردن فرایند اداری مانع از بروز تخلفات شویم.

استاندار فارس گفت: دقت و جدیت سازمان بازرسی در عملکرد های خود، موجب مصون سازی جامعه از آسیب ها می شود.

احمدی ، در این دیدار اظهار نمود: سازمان بازرسی کل کشور تشکیلاتی است که تخلفات را در سطح جامعه به صورت جدی پیگیری می کند و تاثیر ویژه ای بر اصلاح فرایندهای اداری دارد.

وی هیچ دستگاه و فردی را مستثنی از نظارت و بازرسی ندانست و اعلام داشت : بنده با توجه به جایگاهی که در آن مشغول فعالیت هستم بری از نظارت نیستم و از بازرسی استقبال می کنم چرا که خود را محتاج تذکر می دانم .

استاندار فارس عملکرد سازمان بازرسی را در مبارزه با فساد موفق ذکر کرد و ادامه داد : ادعا می کنیم نظام که اسلامی ایران در مقایسه با سایر نظام ها شرایط مناسبی دارد و اگر مطالعه دقیقی در حکومت ها و نظام های جهان داشته باشیم قطعاً به این نتیجه خواهیم رسید که ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران پاک و سالم است.

احمدی با اشاره به گزارش اداره کل بازرسی استان فارس در راستای سرمایه گذاری و موانع آن در استان، مسائل فرهنگی را مهمترین عامل در توسعه برشمرد و مهمترین مانع سرمایه گذاری را فرهنگ حاکم در استان ذکر کرد و گفت : از همین روی رهبر معظم انقلاب روی فرهنگ تکیه بسیار زیاد دارند چرا که فرهنگ بستر ساز است و جهت و مسیر را مشخص می نماید و جانمایه تمام حرکات سیاسی، اقتصادی و … فرهنگ می باشد.

استاندار فارس در پایان با توجه به اقدامات اداره کل بازرسی در سال 1392، عملکرد بازرسی را خوب توصیف نمود و ابراز امیدواری کرد برنامه های اداره کل بازرسی همراه با تدبیر بوده و در آینده نیز همینطور خواهد بود.ک/2

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا