گوناگون

برداشت 210 میلیون مترمکعب آب اضافی از ذخایر آبی دشت های هرمزگان

81221218 5795558

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈصالح دریانوردˈ روز دوشنبه در نخستین نشست کارگروه استانی آب هرمزگان که با حضور متولیان آب استان برگزار شد، اظهار داشت: رودان – میناب، شمیل – تخت، جغین – توکهور و مسافرآباد به عنوان بزرگترین آبخوان های تامین کننده 70درصد آب زمینهای کشاورزی هرمزگان هم اکنون با کسری سالانه 56 میلیون متر مکعب روبرو هستند.

دریانورد هشدار داد: این برداشت اضافی تهدیدی برای منابع آب هرمزگان با توجه به خشکسالی حاکم بر این استان می باشد که مسوولان امر باید با سیاستگزاری مناسب و ارایه راهکارهای عملی ، از این امر پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه تنها اعلام هشدار در خصوص بحران کم آبی در هرمزگان کافی نیست، تصریح کرد: باید متولیان دو حوزه تولید و مصرف آب در یک هماهنگی نسبت به اتخاذ سیاست های کارا و موثر در راستای اصلاح روند موجود گام بردارند.

این مقام مسوول گفت: در حوزه تولید آب باید در کنار سیاستهای بازدارنده ، اعمال سیاست تشویقی، تنبیهی و اجرایی که هم اکنون در دستور کار قرار دارد ، تعمیق و برخی دیگر آسیب شناسی و عملیاتی شود.

دریانورد با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب از سوی شهروندان و فرهنگسازی در خصوص مدیریت مصرف آب، بیان داشت: باید با کنترل ، نظارت و برنامه ریزی وزارت های نیرو و جهاد کشاورزی ، مصرف آب به گونه ای باشد که شاهد کاهش میزان برداشت و تحلیل نرفتن ذخایر آبی باشیم.

خشکسالی پانزده سال اخیر در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشامیدنی ، 18دهنه چشمه و قنات،یکصد حلقه چاه و کاهش آب 135 حلقه چاه بین 30 تا 70 درصد شده است . ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا