گوناگون

بررسی پرونده مربی متهم وزنه‌برداری در نشست نادو/ مراجع قضایی تصمیم‌گیرنده‌اند

لطفعلی پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه سه‌شنبه هفته گذشته نادو طی نشستی با سه وزنه‌بردار از چهار وزنه‌بردار دوپینگی بررسی‌های اولیه در مورد پرونده اتفاقات اخیر این رشته را مورد بررسی قرار داد، اظهارداشت: در همین رابطه دو روز پیش یعنی شنبه نشست دیگری تشکیل دادیم. این نشست از آنجا برگزار شد که یکی از وزنه‌برداران دوپینگی و مربی متهم شهرستانی نتوانسته بودند در نشست هفته پیش شرکت کنند.

وی تصریح کرد: مصطفی خلیلی، وزنه‌بردار دوپینگی بود که در این نشست حاضر شد. وی طبق مقررات و از آنجا که در رده سنی نوجوانان قرار دارد، همراه با پدرش در نشست شرکت کرد. این وزنه‌بردار که محکوم به استفاده از مواد نیروزا شده در مورد این موضوع توضیحات خود را همراه با مستنداتش ارائه کرد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه مربی متهمی که وزنه‌بردارن نوجوانان در گفتگوهای رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای خود وی را مقصر دوپینگ‌شان معرفی کرده‌اند نیز در نشست شنبه حاضر شد، خاطرنشان کرد: این مربی هم توضیحاتی در رابطه با اتهاماتی که به وی وارد شده، داشت که در نشست مورد نظر همه آنها را شنیدیم و مکتوب کردیم و آنها را همراه با مدارکی که وی در حمایت از خود در اختیارمان قرار داد را ضمیمه پرونده‌اش کردیم.

پورکاظمی از بیان ادعاهای مطرح شده توسط ورزشکار و مربی متهم وزنه‌برداری امتناع کرد و گفت: این صحبت‌ها یک سری موارد محرمانه است که مطرح کردن آنها به خصوص توسط مسئولان مربوطه در نادو بر خلاف مقررات واداست.

“ادامه بررسی بر روی پرونده دوپینگ وزنه‌برداران و مربی متهم آنها به چه صورت انجام خواهد شد. در واقع نادو چه تصمیم‌گیری در این زمینه خواهد داشت”؟، دبیر کل نادو در پاسخ به این پرسش مهر گفت: هر یک از چهار وزنه‌بردار متهم به استفاده از مواد نیروزا (مهدی فروتن، رامین ولی‌پور، مصطفی خلیلی و مهرشاد محمودی) که از سوی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) به دو سال محرومیت محکوم شده‌‍اند. نادو در مورد این ورزشکاران رای دیگری مبنی بر محرومیت نخواهد داشت اما می‌ماند اعلام رای در مورد دیگر متهمان پرونده مانند مربی مورد نظر.

وی ادامه داد: طبق قوانین نادو مسئول اعلام رای در مورد ورزشکاران است. در مورد پرونده افراد غیر ورزشکار نادو هیچ تصمیم‌گیری نمی‌کند. وظیفه ما تشکیل و تکمیل پرونده بود که این کار را انجام داده‌ایم. طی 10 روز آینده نشست نادو با حضور کامل مسئولان این نهاد برگزار می‌شود. در این نشست در رابطه با دو جلسه‌ای که با وزنه‌بردان دوپینگی و مربی متهم و همچنین نشستی که پیش از این با حسین رضازاده و حسین توکلی داشتیم، به جمع بندی نهایی رسیده و آن را در اختیار حراست وزارت ورزش و جوانان قرار می‌دهیم.

دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در پایان گفت: اگر قرار بر تصمیم‌گیری و اعلام رای باشد، وزارت ورزش و جوانان نیز پرونده ارسالی از سوی نادو را به مراجع قضایی ارسال می‌کند تا آنها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا